Dün, gündemde İsrail zulmü ve despotluğu, buna karşılık milyarlık İslam aleminin suskunluğu ve çaresizliği olunca bir ayrıntıya dikkat çekmek zorunda kaldık.

Haritaya bakınca, koskoca İslam Coğrafyası yanında mercimek gibi kalan İsrail, hasıl oluyor da dünyayı parmağında oynatıyor diye hayıflanıyor olmamızın sebebini izaha çalıştık.

Pakistanlı Müslüman bir bilim adamı olan Dr. Faruk SALEEM’in ortaya koyduğu sebebi ve sebep üzerine araştırmasını aktardık.

Bugün de devam edelim;

Özetle Dünyada yalnızca 14 milyon Yahudi ve buna karşılık 1,4 milyar Müslüman, yâni dünyada 1 Musevi’ye karşın 100 Müslüman var...

Ama Yahudiler Müslümanlardan 100 kat daha güçlü, daha zengin, daha eğitimli ve daha mucitler?

Dr. Salemm ilk neden olarak eğitimsizliğimizi belirtiyor.

İslam Konferansı Örgütü'nün (OIC) 57 üyesi vardır ve ülkelerin tümünde sadece 500 adet üniversite bulunmaktadır. Yani üniversite başına 3 milyon Müslüman düşmektedir. Başka bir deyişle 3 milyon kişi için bir üniversite yapılmıştır. Bunların kalitesi de başka bir sorundur..

Fakat sadece ABD'de 5 bin 758 adet üniversite vardır.

Shanghai Jiao Tong Üniversitesi tarafından 2004 yılında hazırlanan “Dünya Üniversitelerinin Akademik Deger Listesi”ne Müslüman çoğunluğa sahip ülkelerin hiçbirinden ilk 500’e giren tek bir üniversite yoktu.

Neden?

Yanıt; Kalitesiz ve ezberci eğitim...

UNDP tarafından toplanan verilere göre Hıristiyan Dünyasında okuma, yazma bilenlerin oranı % 89’dur. Bunların %98’i ise en az ilkokul mezundur ve 100 kişiden 40’ı üniversite mezunudur. 15 Hıristiyan çoğunluğa sahip ülkedeki okuma, yazma oran ise %100’dür, yani bu 15 ülkede okuma, yazması olmayan tek kişiye rastlamak olası değildir.

Müslüman ülkelerde durum bunun zıddıdır: 100 kişiden sadece 40’ı okuma, yazma bilir ve herkesin okur, yazar olduğu bir tek Müslüman ülke bulunmamaktadır! Bunların %50’si ilkokul mezundur ve sadece %2’si üniversiteyi bitirmiştir.

ABD’de toplam bilim insanı sayısı 4.000, Japonya’da 5.000’dir. 57 Müslüman çoğunluğa sahip ülkelerdeki toplam bilim adamı sayısı ise sadece 230 kişidir. Akademisyenlerin hepsi bilim insanı değildir. Bilim insanı demek, pozitif bilimlerle aktif olarak uğraşan kişi demektir. Her 1 milyon Müslüman kişiye sadece 1 bilim insanı düşmektedir.

Teknisyenler bakımından Müslüman çoğunluklu Arap ülkelerdeki durum daha da kötüdür.

Her 1 milyon Müslüman Arap nüfus içinde 50 teknisyen bulunmaktadır. Hıristiyan dünyasında ise her bir milyon kişi içinde 1000 teknisyen bulunmaktadır.

NEDEN; Yanıt: Kalitesiz, ezberci eğitim ve ARGE’ye araştırma geliştirmeye yeterli kaynak ayrılmaması.

Çünkü Müslümanlar gayri safi milli gelirin yalnızca % 0,2’sini araştırma, geliştirme bütçesi olarak ayırıyor.

Buna karşın Hıristiyan dünyası araştırma, geliştirmeye  % 5 oranında, yani 25 kat daha fazla fon ayırmaktadır.

SONUÇ; İslam dünyası yeni bilgi üretebilecek kapasiteden yoksundur.  Ayrıca dünyanın ürettiği bilgiyi kendi halklarına öğretmekte de başarısızdır. Bunun kanıtı ise ileri teknoloji ihracat rakamlarında saklıdır:

Pakistan’ın ileri teknoloji ihracatının toplam ihracatın içindeki oran %1’dir.

Suudi Arabistan, Kuveyt, Fas ve Cezayir’in ise % 0,3’tür.

Hristiyan Singapur'da bu oran % 58'dir.

Gelecek Bilgi temelli toplumların olacaktır

Ilginçtir, Müslüman 57 ülkenin gayri safi milli hâsılalarının toplamı 2 trilyon doların altındadır.

Buna karşın 310 milyonluk ABD tek başına 12 trilyon dolar değerinde mal ve hizmet üretmekte;

Çin 8 trilyon dolar,

Japonya 3,8 trilyon dolar ve Almanya 2,4 trilyon dolarlık üretim yapmaktadır. Satın alma gücü eşitlenerek hesaplama yapılmıştır.

Mal ve hizmet üretimi

İspanya’da 1 trilyon doların üzerindedir.

Katolik Polonya 489 milyar dolarlık mal ve hizmet üretimi gerçekleşmektedir.

Budist Tayland 545 milyar dolar değerinde mal ve hizmet üretimi yapmaktadır.

İşin daha acıklı tarafı ise şudur:

İslam Dünyasının gayri safi milli hâsılasının tüm dünya gayri safi milli hâsılası içindeki oranı hızla azalmaktadır.

O halde Müslümanlar neden bu kadar güçsüzdür?

Cevap: Eğitim Yoksunluğu. Tam anlamıyla söylersek; Kaliteli ve Çağdaş eğitim yoksunluğu.

Çok kesin biçimde söylersek; Akılcı olmayan, ezberci, teslimiyetçi, din eksenli çağ dışı eğitim…