İhale kanunu ve ilgili mevzuat defalarca değiştirildi.

Böylelikle yandaş bir sermaye yaratılıyor ve kamu kaynakları güya usulüne uygun bir biçimde yapılan ihaleler yolu ile istenilen kişi ve kurumlara transfer ediliyor.

Allah korkusu, günah işleme duygusu bir kenara varsa yoksa en büyük başkan bizim başkan teraneleri.

Sözüm ona gündüz gece çalışmak suretiyle harikalar yaratılıyor.

Yaratılan harikalar şehrin her yerinde büyük büyük pankartlarla halka gösteriliyor.

Ancak su zengini bir kentte en pahalı suyu içiyoruz.

Büyük kentlere göre çok kısa mesafeleri çok pahalı şekilde gidebiliyoruz.

Yani reklam pankartlarını da biz finanse ediyoruz.

Bizim paramızla bize hava atılıyor.

İhale mevzuatı; ihalelerde rekabeti ve eşit muameleyi, ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanmasının önemini ve parasal limitlerin altında kalmak amacıyla alımların kısımlara bölünemeyeceği ilkelerini açıkça ortaya koymaktadır.

Kamu İhale Genel Tebliği’nin “4734 Sayılı Kanunun 22’nci Maddesinin (d) Bendi Gereğince İhtiyaçların Temini” başlıklı 22’nci maddesine göre de; belirlenen parasal limitlere bağlı olarak yapılacak ihtiyaç teminlerinde, piyasada yapılan fiyat araştırması sonucunda öngörülen parasal limitin aşılacağının tespit edilmesi halinde, ihtiyacın Kanun’un ilgili hükümlerine göre ihale yoluyla temin edilmesi gerekmektedir.

Ayrıca, 4734 sayılı Kanunun 19'uncu maddesine göre açık ihale usulü ile temini gereken ihtiyacın, Kanunun 22’nci maddesinin (d) bendi için öngörülen parasal sınırların altında kalacak şekilde, adet bazında veya aynı ihale konusu içinde yer alabilecek nitelikteki mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinin, kalemlere veya gruplara bölünmek suretiyle aynı Kanun’un 22’nci maddesinin (d) bendine göre temini, 4734 sayılı Kanun’un temel ilkelerine aykırılık teşkil ettiğinden, bu yönde uygulamaların sorumluluk doğuracağı hususuna dikkat edilmesi gerektiği ifade edilmiştir.

Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanlığı 2022 (2023 Raporunu  arşivlerde bulamadığımdan 2022 raporunu esas almak zorunda kaldım.) yılında doğrudan temin yöntemiyle yapılan bazı mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinin belirlenen parasal sınırların altında kalacak şekilde kısımlara bölündüğü  T.C. Sayıştay Başkanlığı tarafından Kasım/2023 ayında yayınlanan raporu ile tespit edilmiştir.

Mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinin 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun temel ilkelerine uygun olarak gerçekleştirilmesi, açık ihale usulü ile karşılanması gereken ihtiyaçların, kısımlara bölünerek doğrudan temin yöntemiyle gerçekleştirilmemesi gerekir iken; pek çok kalemde bu usule aykırı bir biçimde davranıldığı saptanmasına rağmen, hiçbir şey yokmuş gibi, yola devam…

Sabah evden çıkıyorum yol güzergahında Büyükşehir ve ilçe belediye başkanlarının büyük büyük resimleri ile sözüm ona yaptıkları,

Akşam dönüyorum yine aynı pankart, afişler.

Şu kadar proje, şu kadar bütçe,

Büyükşehir çalışıyor.

Söz verdik su ve ulaşımı ucuzlattık.

Neler neler, maydanozlu köfteler.

Bütün bu reklamların parasını bizler ödüyoruz.

Gündüz gece bizim paramızla kiralanan, akaryakıt bedellerini karşıladığımız yüzlerce araç kimin çoluk çocuğunun emrinde, kimleri taşır, kimden kiralanır ?

2022 yılında bütün bu bedellerini hem de ihale mevzuatına aykırı bir biçimde ödediğimiz baskı, branda, afiş ve asılması bedeli olarak;

-      15.03.2022 ‘de 127.714,40.-TL.

-      15.03.2022 ’de 104.493,60.-TL.

-      27.06.2022 ‘de 217.695,00.-TL.

-      05.07.2022 ‘de 232.208,00.-TL.

-      05.07.2022 ‘de 136.422,20.-TL

olmak üzere; 818.733.20.-TL ödemişiz. Pardon bizim paramızla bize ağalık yapılmış.

Bu sadece ilimizde değil,

Her il ve ilçede yapılan bir iş.

Maalesef bizim paramızla bize hava atılması bir gelenek haline geldi.

Ondan sonra suyu ucuzlattık, ulaşım beleş oldu gibi sözler,

Bize suyu pahalı içiren, ulaşımı pahalı yapmamıza sebep olanlardan bunların hesabı sorulmazsa konuşulanların hiçbir kıymeti harbiyesi olmaz.