Niçin böyle bir başlık attım inanın okuyunca hak vereceksiniz. Tam tarihini hatırlamıyorum ama Onbeş yirmi yıl önce şu anda kullandığım cep telefonu numaramı alırken aile bireylerine de sıralı olması ve kolay hatırda kalması amacıyla birkaç tane numara da almıştım. O yıllardan bu yana o numaralar ailemiz tarafından kullanılır. Tabi ki abone sahibi olarak ben kayıtlıyım. Son bir yıldır kullanılan bu hatlardan bir tanesini kullanıcına devir etmeye çalışıyorum fakat bir türlü beceremedik. Bu süreçte bir devir işleminin gerçekleşebilmesi için her iki tarafın yani devreden ve devir alanın da aynı anda devir yapılacak yerde olması gerekiyormuş onu öğrendik ama ne müşteri hizmetlerinden ne de bayilerden sağlıklı bilgiler alamadık. Devir alacak kişi ile farklı şehirlerde olduğumuz için bir araya gelebilmek zor olsa da bu iş için her bir araya geldiğimizde farklı bir problem yaşadık ve yeni şeyler öğrendik. Devir yapabilmek için İlk olarak gittiğimiz Türk Telekom yetkili bayiisi, devir işlemlerinin sadece il müdürlüklüklerinde yapılabildiğini söyledi ve bizi İl müdürlüğüne yönlendirdi. İl müdürlüğü de mesai saatleri dışında olduğundan o gün kapalıydı. Mecburen ilk denememiz bu şekilde ertelendi. Sonraki buluşmamız birkaç hafta sonraydı. Her ikimizin farklı şehirde olmamızdan ve işlerimizden ötürü bir araya gelebilmemiz için her zaman mümkün olmuyordu ama bir kez daha deneyelim dedik. İkimiz de izin alarak mesai saatlerinde Telekom il müdürlüğü binasına gittik. Biz gittiğimizde mesailerinin yarım saat önce başlamasına rağmen hiçbir çalışan yerinde değildi. Boş masalara be bankolara bakarak biraz bekledik. Bir numaratör gözüme takıldı ve gittim numara aldım. Numara aldık ama masalarda ve bankolar yine boş. Biz şaşkın şaşkın etrafta muhatap ararken önümüzden biri geçti. Burada çalışan olabileceğini düşünüp ona, “biz hat devir işlemi yapacaktık” dediğimizde elimizdeki numarayı gösterip “numara almışsınız üst kata çıkıp orada numaranızın yanmasını bekleyin dedi” dedi. Biz de gayri ihtiyari bir şekilde gösterdiği merdivene yöneldik ve yukarıya çıkmaya başladık. Üst kata çıktığımızda masalar yine boştu. Yine şaşkın şaşkın etrafa bakarken ilerideki kabinlerden birinden ses geldiğini farkettik. Ses gelen odaya geldiğimizde masada bir bayan telefon ile konuşuyordu. Kapıdan ona “biz hat devir işlemi yapacaktık” dediğimizde telefon konuşmasını böldüğümüzden kızmış olmalı ki kaşlarını çatarak “dışarıdaki masalarda işleminiz yapılacak”dedi. Orada kimse olmadığını söylediğimizde “arkadaşlar birazdan gelir, bekleyin” dedi. Biz de bekleme bölümünde beklemeye başladık. Neyse fazla uzatmayayım, biz beklerken görevli arkadaş geldi masasına oturdu, masasını düzenledikten sonra bir düğmeye bastı ve bizim numaramız yanınca hızlıca masasına gittik. Hat devir işlemi yapacağımızı söylediğimizde sabit mi mobil mi diye sordu. Mobil dedik. Faturalı mı kontürlü mü diye sordu, kontürlü dediğimizde; maalesef kontürlü hatların devir işlemini burada yapmıyoruz. Devir işlemini bayide yapacaksınız. Dedi. Biz de bayi size yönlendirdi dediğimizde, yönlendiren bayi yetkili bayi değildir dedi. Sadece yetkili bayiler yapabilir . Ama bu iş ücretli olacak dedi. Kimler yetkili , en yakındaki yetkili bayi nerede diye sorduğumuzda dar sokakta ve çark caddesinde üç adet bayi olduğunu söyledi. 
Türk Telekom İl Müdürlüğü’nden çıkıp bu üç bayiye tek tek gittik. Bayilerin üçü de sistemsel bir sorun olduğunu, işlemleri yaptıklarını işlem bedeli olan tutarı da almak zorunda olduklarını, sistemde işlemlerin yapılmış olduğunun görünmesine rağmen devir işleminin gerçekleşmediği, ve gerçekleşmeyen işlem için de para iadesi yapamadıklarını ve işlemimiz gerçeklememiş olmasına rağmen ikinci kez devir talebinde bulunduğumuzda tekrar aynı tutardaki devir ücretini talep edeceklerini, bu yüzden devir yapamadıklarını, söylediler. Bu sorunun da son bir yıldır onlarca müşteri ile yaşadıklarını telekom merkezinin de çözüm üretmediğini, bu yüzden devir işlemlerini gerçekleştiremiyoruz, dediler. Bu cevapların üzerine il müdürlüğüne tekrar döndük ama masalar tekrar boş, beş dakika daha bekledik, bizi yönlendiren görevli tekrar geldi. Bayilerin cevabını ve ilemin bayilerde de gerçekleştirilemediğini söylediğimizde elinden bir şey gelmediğini, onun sadece faturalı hatları devir yapabildiğini, bayilerin işlerini yapmak istemediği gibi alakasız cevaplar verince biz de ne yapalım telekom il müdürlüğü bu problemi nasıl çözemiyor diye ısrar ettiğimizde müşteri hizmetlerini aramamızı ve orayla görüşebileceğimizi şikayetimizi oraya iletebileceğimizi söyledi. 
Müşteri hizmetlerini aradık, uzunca sıkıntımızı anlattık, ne bayilerin ne de telekom il müdürlüğünün hat devir işlemimizi gerçekleştiremediğini bu işlem için ne yapabiliriz dediğimizde , müşteri hizmetleri de çözüm bulamadı ve tek tek bayileri dolaşarak işlemi yapacak bayi bulmamızı önerdi. Hatta mevcut telefon numaranızı kapatın yeni hat alın teklifinde bile bulundular. 
Neticede biz devir işlemimizi gerçekleştiremedik. Başka servis sağlayıcılara taşımayı bile düşündük ama nakil işlemleri hattın alındığı ilk servis sağlayı dışında taşınan şirketlerde yapılamıyormuş. Bu bilgiyi de öğrenince devir işleminden vazgeçtik. Hattımızı başka bir operatöre taşıyoruz, senede bir kampanya zamanı işlemleri ben halledeceğim, hattımı eskisi gibi kullanmaya devam edeceğiz.