Adapazarı Garı neden Sakarya için en hayati ulaşım ve yaşam merkezidir? Yapımı bitemeyen Arifiye İstasyonu için harcanan trilyonlar boşa mı gitti?
Sadece İktidar Partisi değil; hemen hiçbir siyasi parti bunları tartışmıyor.
**
MHP Sapanca Bld. Bak. Adayı Sn. Oya Arapoğlu dışında, hiç bir siyasi parti, Yüksek Hızlı Tren’in Pamukova’dan Sapanca’ya tünelle çıkmasını tartışmadı?
Sakarya’da Siyasiler, YHT’nin Sakarya’ya 5 kuruş fayda getirmeyeceğini de göremedi, tartışmadı. Koskoca Sakarya bu siyaset dünyasına sanki mecburcu!
**
Arifiye Tren Garı yapılır, akıl almaz kazalar yaşanırken de Sakarya Siyaseti aynı duyarsızlığı yaşadı. Çünkü, siyasette öyle bir sorumluluk prensibi ve tarz yok.
Bir yılda yapılacak O istasyon yıllarca yapılamadı. Soran da olmadı. Arifiye Garı projede var mı o da muammaydı. Gerçeği bilen siyasiler de sakladı.
**
YHT, Doğançay’da dağlara girecek, tünellerden direk Sapanca İstasyonuna çıkacaktı. Karadeniz’den Geyve Boğazı sonuna kadar, O yaşlı dağlar kayıyordu.
Adapazarı İçme Suyu Hatları O nedenle 40 yıldır toprak kaymasıyla patlardı.
TEM ve Tarihi Demiryolu bu yüzden sürekli kayan Hacımercan sırtlarını tünelle geçememişti. Pamukova’da YHT için açılan tünel de bu nedenle çökmüştü.
Pamukova’da katrilyonluk makine ve kullananı hala toprak altında. VE; YHT’nin güzergahı değişti. Arifiye Garı 2-3 yıl sonra artık salaş bir mekan olabilir?
YHT Arifiye’ye belki hiç uğramaz; Sapanca’dan geçer. AKP Milletvekilleri nerde?
SAKARYA, SİYASETİN PLANLARI İLE DEĞİL;
İLİMİN-BİLİMİN-LİYAKATİN PLANLARI İLE GELİŞİR.
DPT-Devlet Planlama Teşkilatı, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş amaçlarına en uygun ve doğru, faydalı kamu kuruluşlarının başında gelirdi.
Devletin yatırım imkanları çok sınırlıydı. Doğru ve en az hatalarla yapılacak yatırım planlamaları o nedenle her şeyden değerliydi.
Siyasi iktidarlar-Hükümetler, O DPT’yi önlerindeki en büyük köstek gibi görürdü.
Siyasi İktidarların doğasında, kısa zamanda yalap şap işler yapıp, halkın gönlüne girmek vardır. Akılcı, doğru yatırımlar ise planlama, sabır ve zaman ister.
**
Bu ülkenin TEM Otoyolunda bitmek bilmeyen tamir çalışmaları bunun en çarpıcı örneğidir. Bu sorun Özal Hükümeti’nin kötü mirasıdır. Çünkü:
Kara Yolları ve DPT, TEM yapılırken uluslar arası standartlara uygunluğu şart koşar. Özal Hükümetleri ise, ulaşım sorunlarını aşmak için, “ Yap, bitir, aç!” tarzına zorladı.
Uyarılara karşın, TEM de, köprüler de O tarza göre bitirilip, açıldı. Bakım, onarım, köprü ve ulaşım sorunları 35 yıldır bitmedi.
**
Sakarya’dan daha çarpıcı somut bir örnek vereyim. Yazlık-Yenikent arasındaki duble yolu Büyük Deprem’den sonra Dünya Bankası yaptırdı.
Muhteşem bir Yapım Denetleme yaşandı. Daha zemin malzemesi serilirken, kalınlığı, nem oranı dünya normlarına uygun değilse, zeminler söktürüldü.
O Yol yapılalı 12-13 yıl geçti, çizik bile yok. Sakarya’nın en hatasız yoludur. Bizim yaptırdığımız yollar nasıl? Ertesi yıl bile kazılıp, yeniden yapılmayan, yol var mı?
Plan, proje, yapım denetimi şart. Siyaset aklı da plan, proje, denetime kapalı.
“ BU ROTEM TÜVASAŞ’I YUTAR !”
SÖZÜ İLK GÜNDEN SÖYLENMEDİ Mİ?
Bir avuç Yerel Gazeteci başlıktaki söylemini gündeme taşırken, AK Partili arkadaşlar alındı, gocundu, yetmedi inanılmaz tepkiler de koydular.
Ki; Sendikacılar bile, Rotem uyarısından yana tavır koyar görünseler de, yılları parlak- sanal gövde gösterisi laflarla geçiştirdiler.
ROTEM dev adımlarla büyür, palazlanırken kimseden en küçük bir TÜVASAŞ kaygısı görmedik.
Arada, Tüvasaş’daki Taşeron işçilerine kadro vermek ağızlara çalınan bal oldu.
**
Adapazarı Garı-Meydanı, Mithatpaşa Stat ve kavşaklar TCDD’nin eşsiz servetleri. Yasal mı bilmem; TCDD mülkleri oralarda kontrollü-sessiz yendi, yenilir gibi.
Sokakta, “ Sakarya belediye haritalarında Adapazarı Garı yok! Mithatpaşa, Maltepe de yok.” sözü can acıtıcı. Gar ve istasyonları siyaset şimdi konuşmalı.
İstanbul Boğazı’nı deniz altından geçen MARMARAY’a bindiğimde, “ Bu tren Adapazarı ROTEM tesislerinde yapılmıştır.” plaketini görünce neden üzülürüm?
Çünkü; TÜVASAŞ olmasa ROTEM O Trenleri yapma şansını bulamazdı. Şimdiii…
AK Parti artık her şeyi açıkça Sakaryalılara anlatmalı. Adapazarı Garı satıldı mı? TÜVASAŞ haritalarda var mı? Sakaryalı demiryolu servetlerini yedirdi mi?
İzmit sınırından başlayıp, Bilecik sınırına kadar; Sakarya’nın 130-140 yıllık kaç tren istasyonunda artık hiç tren durmuyor? Trenle yolcu taşıma bitirildi.
Siyasetten cevap iste Sakarya. Çünkü, bu servetler siyasetin değil, SİZİN!