Geçen hafta sonu-Cuma günü- Gazeteci kardeşlerimiz Şaban Mergül ve Yusuf Cinal, Sakarya TV’deki Karasu Tren Hattı sohbetine davet ettiler.
Corona nedeniyle, insanlarımızı benden korumak için, şehir içine 2 yıldır çok az pek indim. Oysa O gün, Adapazarı ve Serdivan sokaklarındaydım.
İşimin çok geç biteceğini biliyordum,” Saat 21.00 civarında evimde olabilirsem katılmak isterim.” dedim; durumu da zorladım.
Saat 21.00 evdeydim. Ama, Sapanca’da tüm zamanlarda internetin ağır olduğunu bilirim. Son kaç yıldır da Sapanca’da internet çok çok ağır;
Cinal ve Mergül’ü ucundan izlesem de; ben bağlantıya giremedim. Halkın Sakarya’da toprağa gömülen servetleri, nefis bir örnekle tartışılıyordu.
Sakarya Yerel Medyası’nın yıllardır yapması gereken en doğru ve faydalı işlevi işte buydu! Toprağa dökülen trilyonlarca ülke parası İSTİŞARE edilmeli.
AK Parti Milletvekili Sn. Hasan Ali Çelik, en az 3-4 genel seçim öncesi, AKP Karasu Seçim Bürosu’nda halkla konuşurken; solunda 3 mt karşısındaydım:
“ Bundan sonraki ilk seçime kadar, Karasu Tren İstasyonu’na tren gelecek!” gibi sözlerle Karasululardan oy istiyordu. Karasu, 10 yıldır GAR’da, TREN YOK!
Ama, Hasan Ali Çelik hala olabileceğini hayal edemeyeceği makamlarda?
Daha O gün,” Karasululara Karasu TREN’i diye anlatılan, O Tren yolu aslında FİLYOS Limanı’na yapılacak demiryoludur. Yılların masalıdır:
Filyos Limanı, en az 40-50 yıl önce, Karadeniz’in en büyük limanı olarak planlanmış. Karadeniz’in en büyük sanayi bölgesine entegre olacak.
Ama, hala ne Sanayi Bölgesi, ne de liman var? Sakarya’nın eşsiz tarım arazilerine demiryolu için dökülen yüzlerce trilyon para toprağa gömülür.” diye yazmaya başladım.
Siyaset Sakaryalılara yıllarca, fiyaskolarla dolu Karasu Demiryolu Hattı için, bir dolu yalan üretti. Gariptir, O Siyasilere Sakarya görülmemiş oy da verdi?
Mergül ve Cinal’a davetleri için teşekkür ederim; O gün Adapazarı sokaklarında koştururken, kafamda sürekli Sakarya ve Demiryolları vardı.
Baba’dan Demiryolcu’yuz. Almanlar 1930’lu yıllarda Derince’de TCDD’ye Travers Fabrikası yaparken; Babam da orada çalışmaya başlamış.
2 Metrelik, Annemin Pekos Bill dediği, Boşnak Mustafa az zaman sonra Almanların memur-şef yaptığı eleman olmuş. Ki;
Almanlar, Travers Fabrikası’nı işler hale getirip, giderken; Babamıza Larousse cildi gibi bir Buharlı Makineler Teknolojisi kitabı bırakırlar.
“ Bu kitabı iyi biliyorsun, ama kimseye gösterme, hayatını bu kitapla kurtarırsın!” diyerek… Babam O kitapla 6 çocuk büyüten TCDD yıldızı oldu.
Neden bu özel bilgileri yazdım? Çünkü:
Sakarya, çok yanlış ve küt diye 2 yılda ortaya çıkan Demiryolları Projeleri ile delik deşik edildi; ediliyor, edilecek de! BOLU Üniversitesi bile uyarıyor!
Yahu, Karasu Tren Yolu için kaç yüz trilyon lira toprağa gömüldü? O hat için O toprağa dolgu dökülürken defalarca gittim; DÖKMEYİN, batar dedim!
Şimdi gidin; Arifiye’den, Tank Palet’ten Pekşenler’e kadar, oradan kuzeye kadar izler görürsünüz. Tüm dökülenleri toprak mı yuttu; KİMLER YUTTU?
Keşke YEREL MEDYA Sakarya Siyaset Dünyası’na böyle Devlet-Millet Dersi verebilse? Yapıldığı, işlediği söylenen YHT Hatlarını İSTİŞARE edilse?
Proje Fiyaskoları konuşulsa? 2021 Yılındayız; Zemin Etütlerinde akıl üstü gelişmeler çağı! Oysa, sadece; Bilecik-Arifiye arası bile Zemin Etüt faciası gibi?
En büyük Facia da; Adapazarı-Haydarpaşa TREN Hattı’dır. Demiryollarında eşi benzeri olmayan bir Siyasi Rant tercihi gibidir? P.TESİ devam edelim.