Adapazarı halkı ve İzmit Caddesi karar versin;

“ Tamam, Alt Geçit yanlıştı. Büyük bedel ödendi. Ama, tarihi cadde hala Yenicami’den Eski Otogar Kavşağı’na kadar sosyal-ekonomik çöküş yaşıyor.

Biz, Alt Geçit’in yapımına harcanan trilyonları unutmaya hazırız!

İzmit Caddesi halkı, esnafları olarak; Eski Gima Kavşağı kapatılırsa, Caddemizde 1 yıl içinde yüzlerce trilyonluk zengin bir hayat kurulacağına inanıyoruz.

 Yeni Hayat kurulsun, Alt Geçit kapatılsın! Geçmişe sünger çekilir.” densin.

Türkiye bu. Sakarya da bu. Elli yıllık, yüz yıllık şehir planlamalarımız yok. Halk ne istiyor? Uzun vadeli ve kalıcı altyapılar!

Her gelen Yöneten-Yönetim, bir öncekinin 2 yıl önce yaptığı yolları, kavşak ve kaldırımları söküp çöpe atmaya mecbur mu?

Bakın; O Alt Geçit kalkar, İzmit Caddesi sosyal ve ekonomik uçuşa geçerse, O’nu yapan da şehrin geleceğine kalıcı bir imza atar.

Alt Geçit iyi bir şehir Sığınağı olabilir. Acil Kurtarma Birliğimiz için, Acil İhtiyaç Deposu da olabilir. Yani, O Geçidi doldurmak şart değil; üstü kapatılabilir! 

Viyadük bugün ülkemizde çocuk oyuncağı gibi. İkili yolun ortasına viyadük ayakları konulur. İstanbul Boğazı’na tren geçecek kilometrelerce köprü yapan ülkeyiz. Geçit 7-8 metrelik tabyalarla 2 haftada kapatılır.

Eski Otogar Kavşağı’ndaki Büyük Dönerli Geçidin daha alası Orada ortaya çıkar. . Birkaç ay sonra İzmit Caddesi’nde bakın nasıl bir şehir çıkar.

Alt Geçit kapanırken; Kapalı Salon-AFA Kavşağı da açılabilir. Kongre Merkezi yapılacaksa,  O Kavşak O’na da hayat verir. Donatım-Erenler için de yeni bir kuzey-güney caddesi çıkar. Şehir merkezinde ulaşım yoğunluğunu azaltır.

Donatım’a giden yol da, Erenler’e giden yol da sosyal ve ekonomik canlılık kazanır.

 

Yapımı 90 trilyonu bulacak denilen, Demiryolunu yer altına alma projesi de bin kere düşünülsün. Bence hata olur. Ben de istiareye yatıp;

“ 90 Trilyon para harcanıp, Treni Atatürk Bulvarı’na kadar getireceksek? Üstüne 100 trilyon daha koyup, Karasu Demiryolu’na yer altında çıkıverelim.

Karasu Tren Projesi orada! Arifiye-Taşlık arasına kaç köprü, kaç viyadük lazım?  Arifiye- Taşlık arasına 3-5 katı para harcamayalım: -)” rüyaları görebilirim!

Şehrimiz için iyi yapılan hiçbir şeyde karşıtlık aramam. Fesat, çıkıntı değil, destek olurum. Hatadan dönme erdemine de şapka çıkarırım!

 Yüz yıllık İzmit Caddesi sosyal ve ekonomik tükenişe tek bir hata ile sürüklenmişse; Çıkışı bulana minnet duyarım. Yeter ki, O Çıkış Günü kaçmasın!