“ Sakarya, Uzun Vadeli Büyük Projeler yapamadığı için, ülkede hak ettiği yere gelemeyen şanssız bir şehirdir.“ dersem, kimse hoplamasın.

Bakın; ; sözüm ona şehir yaşamını çağdaş hale getirecek, Şehir Hali Kirazca’ya yapılıyor; hatta yapıldı. Orası da 5 yıl sonra cehenneme dönerse şaşırmam.

İbrettir ki, “ T.C. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Sakarya Mısır Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü Kirazca İşletmesi “ tabelası da hala orada : -)

**

Arifiyeliler bile farkında değil. Atatürk Cumhuriyeti’nin Arifiye Köy Enstitüsü, şahane arazileri olan, Köylere Köy Kökenli Öğretmenler yetiştiren bir okuldu.

Köy Enstitüsü’ne, Mustafa Kemal Cumhuriyeti bereketli ve büyük tarım araziler vermişti. Şu gün bile Arifiye’nin O arazileri yene yene bitirilemiyor.

Bölgede zaten var olan meyvecilik, sebzecilik Köy Kökenli öğrencilerle müthiş bir bilimsel gelişme yaşamıştı. Bilinçli çiftçilik o dönemde zirvelere çıkmıştı.

Orada, köyden yetişen öğretmenler, kendilerinden sonraki köy çocuklarını, “ Okurken çalışmayı ve üretmeyi öğreten öğretmenler” olarak yetiştirdi. Sapanca Gölü kenarında yapılan Okul Balıkhanesi de gıda üretim servetiydi..

**

gün; sistemsizlik, plansızlık, yanlış şehirleşmeler nedeniyle; sanayiler, çok katlı apartmanlar, yollar Arifiye’de tarım arazilerini hızla yok ediyor.

Kirazca’daki Fidanlığa yapılan Yeni Hal Kompleksi’ni gezdim, karamsarlığım arttı. Antalya, Manisa, Kütahya tarafından Yeni Hal’e mal getiren; Hal’den Adapazarı’na mal taşıyan kamyonlar nasıl girecek, çıkacak anlamadım?

Yazınca, teşekkür edilmiyor, keyifler kaçıyor.

Siyaset zaten her uyarıya; Sana ne ? Gitme, Görme, Yazma der gibi!

OTOGAR YAPILAN;

ARİFİYE TOHUM ARAŞTIRMA MERKEZİ !

bu yana ismi çok değişti ama, Otogar kuzeyindeki Milli Tarım zirvemize, “ Tohum Araştırma Merkezi “ en yakışan isimdir. İşine gelmeyen, Mısır, buğday, kabak ve benzeri Milli Tohum üretimlerini görmezden gelir.

Tohum Araştırma Türkiye’nin geleceğiydi. Yazık ki, Siyasetin kamu arazilerini yok etme günleri geldi. Zaman, saman, mercimek, nohut v.s. ithali zamanı.

**

Çünkü; Sakarya’da Gelecek Hedefleri ve Öncelikli Sektörleri belirlemek sanki umur değil. Plan yapar gibi yapılır. Ama hala 10 sene sonrası bile görülemez!

Sanayiler ve Kent Otogarı, Tohum Araştırma Arazilerini yedi bitirdi.

Şimdi, Arifiye’den gelip 1.OSB’den, E.25 Yolu ve Sakarya Nehri üzerinden geçerek, Karasu’ya gidecek olan demiryolu kalan parçaları da yok edecek.

Yani; TEM ile D.100 arasında kalan Arifiye tarım arazileri sizlere ömür! 1980 Sonrasının Siyasileri, Tarım Arazileri Yıkım Tarihi yazıyor. Koca Şehir El Teslim.

**

“ Sıra TEM ile Geyve Boğazı arasındaki tarım arazilerinde!” de diyorum.

Gidip, olan biteni, çevresine vereceği yararı-zararı gözlerimle görmeden yazmak işime gelmiyor. Gidip görünce de yıkılmamak elde değil.

Toyota Hastanesi ile koskoca beton tesisleri nerdeyse toz toprak, duman yan yana. Deveye sormuşlar, boynun niye eğri diye; “ Nerem doğru ki?”

Adapazarı’nın Geyve Boğazı girişinden, en kuzeydeki Camili Köy İçine kadar gidip, Korucuk-Karapınar-Evrenköy- Serdivan Bağlar caddesi;6 saat ne ararsın?

Şehre hayat ve vicdan borcum var; Siyasetin umuru değilse de, hayata tutunduğum, hayat kurduğum şehrim tadımdır, umurumdur.

ARİFİYE’DE YAPILAN;

TRİLYONLUK O İSTASYON İŞE YARAYACAK MI ?

Yapılan yanlışları, “ Devlet ve Yerel Yönetimler, büyük yatırımları belki bundan sonra 10-25-50 yıllık çağdaş şehircilik planları ile yapar !” diye yazarım.

Yazarım ama; 1 milyonluk şehir nüfusu sanki garip bir Yalnızlar Rıhtımı’nda yaşıyor! Herkes kendi gemisini kurtarma peşinde gibi ? Başka gaile yok gibi.

**

Seçilmiş Siyasiler, Sakarya tarihine iz bırakacak denli etkisiz ve yetkisiz. Milli Eğitimde, okullarımıza vurulan niteliksiz damgası için bile verecekleri cevap olamıyor. Ya da, öz de istenen zaten şu yapılanlardır?

Düşünün; yıllarca yere göğe koyamadıkları Yüksek Hızlı Tren Sakarya’yı yıktı geçti; kimi milletvekilleri, “ 2.YHT bir tek Sakarya’da duracak !” gazı ile seçime gidebileceğini sanıyordu.

Sakaryalı, ürkek, suskun. “ Dimyat’a pirince giderken, eldeki bulgurdan olmayayım.” kaygısıyla eğmiş başını; suskun, ürkek gidiyor. Gariplik ben de?

**

Geyve-Doğançay’da 1.YHT için tüneller hızla kazılıyor. Sakarya’yı yıkıp geçen 1.YHT birkaç yıl sonra, Doğançay’dan tünellere girecek, Fevziye üzerinden Sapanca İstasyonu’na gelecek.

Yani; Geyve Boğazı-Arifiye virajlarında şu anda hız düşüren, 1.YHT hız artırıp yolunu 15-20 dakika daha kısaltacak. Bu ne demektir?

YHT, birkaç yıl sonra Arifiye’ye pek uğramayacak. Ama, İŞ’e bakın Sakaryalılar:

Arifiye’ye yıllardır dev bir Tren İstasyonu yapılıyor. Yapım birkaç yıldır durmuş gibiydi. Nedense, Arifiye Garı yapımı son aylarda büyük bir hızla bitirilir gibi?

Yangından bir şey mi kaçırılıyor? Peki; Siyaset, bu işler olurken, Haydarpaşa Treni’ni Adapazarı Garı’na getirmezse, bizden oy istemeye nasıl gelecek?