1890 Yılında, yani Padişah Abdülhamid zamanında, Adapazarı Garı’na giren İstanbul-Adapazarı Treninin, 120 yıl sonra AKP Hükümeti zamanında (!) BU GAR’A girmesi kaldırıldı.
Tabii ki olanın tüm sorumluluğu Ak Parti’ye ait. AK Parti Hükümet; Büyükşehir Belediyesi de AK Parti’de.
AK Parti bugün aklına gelen-aklına yatan- hemen her konuda istediği her şeyi yapan, yapabilen Tek Yöneten !
Yöneten AK Parti, Adapazarı Gar’ının şehir içindeki arazilerinde rant projeler varsa, biliyorsa açıkça karşı çıkmalı. Veya, GAR için somut nedenleri açıklamalı.
“ Balıklı Gar Projesi !” denilen, koca şehri rant için yok edecek bir projeyi yıllar önce, % 100 örnekleriyle anlatarak önledik. Ama, hala mı pusudalar bilmem ?
AK Parti’yi Sakarya’da bitirecek olanlar; Taş ve Kum Ocakları, Su Fabrikaları, Beton ve Asfalt Santralleri, Köyleri-Tarlaları İmara açıp yok edenler, taş yığını yaratanlar olacaktır.
**
Siyasi Muhalefet şu anda sıfır gibi ?
İstanbul’dan gelen çevreciler ancak bir tek Sapanca Yanık Taş Ocağı rantını önleyebildi. Gerisi, özelde de Geyve-Eskişehir yolu, Taş Ocağı rezaleti içinde !
**
Şimdi, İstanbul’dan gelen KESK’e bağlı Birleşik Taşımacılık Sendikası Adapazarı Garı için mücadele veriyor. Sakaryalı nerede ? Kimi Sendikalar nerede ?
Ayrımsız, tüm sendikaların Adapazarı Garı için hemen her gün girişim peşinde ve Gar’da olması gerekmez mi ?
Geçtim hepsini, Demiryol İş nerede ? Sakaryalılığını tek geçtiğimiz Ergün Atalay, Demiryol-İş ve Cemal Yaman bugün sessiz kalabilir mi ?
GOOGLE’DA, “ İLK METROPOL TREN HATTI “ NA GİRİN !
Adapazarı-Haydarpaşa Tren Hattı ve Adapazarı Garı için, bu şehir hemen her kapıda, her yolu deneyerek mücadele vermeli. Şehir, halk ranta teslim olmasın !
Arabam var. Şehirlerarası yolculuk için servisler gelip kapıdan alıyor. Gittiğim şehirlerde istediğim yere bırakıyorlar. Oy istemem; derdim, çıkarım yok !
Salak mıyım; kim için, ne için yazıyorum ben ?
**
Google’a,“ İlk Metropol Tren Hattı “ yazıp, sayfayı açın. Üniversite öğrencileri bile 127 yıllık O Hattın nimetleri için neler yazmışlar, bir bakın.
Keşke; Sendikalar da açsa o sayfaları. Sakaryalılar da ellerindeki tüm bilgileri, fotoları o sayfalara koysa. Ki, aslında bu bile Sakarya’ya ayıp olur.
Sendikalar ve siyasiler, Adapazarı Garı ve Adapazarı-Haydarpaşa Tren Hattı için internette özel bir sayfayı kendileri açsa daha da iyi olur.
Adapazarı-H.Paşa Tren Hattı Tarihi’ni; belgeler, fotoğraflarla siyasilerin önüne koyalım. Yemin ederim ki bilmezler ! Makam Odaları O Gar’ın fotoları ile dolu.
O Tren Sakarya’ya yine hayat verir; TEM’i, D.100’ü de çok çok rahatlatır. Bakın, Pendik-Haydarpaşa arası ray döşenmesi de bitmek üzere : -) kıpırdayalım !
**
Taşımacılık Sendikası ( BTS ) bizim için uğraşmaya devam ediyor. Aslında, hiç kuşkusuz asıl uğraşları Taşımacılık sektöründe çalışanlar için.
Adp.-H.Paşa Hattı açılırsa bir dolu TCDD mensubuna da ekmek kapısı olacak.
AK PARTİ İSTERSE;
ADAPAZARI GARI KOLAY AÇILIR !
bağlı sendika şubesi, BTS, “ Adapazarı Gar sahası için gönderilen 5 milyon TL ödenek kullanılmadı !” gibi, çok önemli bir iddia taşımış gündeme.
5 Milyon TL Mithatpaşa’ya harcanırsa, 5 kuruşluk işe yaramaz; bu biline !
Nasıl, nerede ve ne hata yaptıysak yaptık. Eğer O hatadan dönüp, doğruyu yaparsak, şehir ve ülke demiryolları geleceğini yeniden kazanır.
Bunu yapacak olan da Sakarya Ak Partisi’dir.
Ak Parti Milletvekilleri, Büyükşehir Belediye Başkanı ve oy verenler; “ Adapazarı Garına tren gelecek !” dediği gün, Sakarya da kazanır, parti de. Amaaa…
**
AK Parti ve partililer, oradan rant elde etme peşinde olanları engelleyemezse, şehrin dar gelirli halkına büyük yanlış yapacaklardır. Siyasi bedeli mutlaka olur.
AK Parti ve Büyükşehir, SAÜ Teknoloji Merkezi ile sadece 1 ay istişare etse; GAR bence açılır. Çünkü, bilim sorunu kesinlikle çözüme kavuşturur !
**
Ben, Teknoloji-İlim-Bilim de belki de sıfır not alırım.
Sapanca gazeteleri, “ Yine aynı yer, yine kaza !” haberleri ile dolu. Neden ?
Çünkü; Sapanca İzmit Caddesi Mahmudiye Dere Köprüsü Kavşağı’na onca Su Fabrikası, Dev bir AVM, süper marketler yapıldı. O İmarları da yazmıştım.
İleri de gidip; “ Her hangi bir trafik polisi bile oraya o imar izinlerini vermez !” de dedim. Galiba, “ Bırakın havlasın ! Bu halk az zaman sonra unutur !” gibi dendi.
**
“ Adapazarı Garı demiryolu, bugün bu şehrin trafiğini asla ve hiç engellemiyor. Dünyanın hiçbir çağdaş şehrinin merkezine bu kadar çok oto girmiyor, giremez.
Giriliyorsa da; her ışıkta 2-3 dk. beklemek çağdaş her insanın vatandaşlık borcu.