Şehrimiz, tüm halkıyla birlikte, 17 Ağustos 1999 Depremi sonrasının acılarına gömüldü. Acılar, şehirde çok yanlışlar yapmamıza da yol açtı.
Çünkü, sokakta kaldık. Az zaman sonra bu bizi biraz fazla mal ve mülke sahip çıkma telaşına soktu.
Ki, Başkan Aziz Duran’ın şehre açıkladığı çağdaş Adapazarı Şehir İmar Planı her taraftan eleştiriye uğradı. Çark Caddesi, İzmit caddesi 30 metrelik bulvarlar olacaktı. Olan, şimdi ki işte.
Deprem sonrası bu şehirde yaşananlardan hepimiz sorumluyuz.
Dünya başkentlerinin tümünün tam ortasına kadar, hem de her yönden tren yolları gelir. Şehirlerin her yönünde dünyaca bilinen Tren Garları vardır.
Adapazarı Garı’na ilk tren 2 haziran 1890 tarihinde gelmiş. Düşünün, adı haritadan silinmek üzere olan Adapazarı nasıl bir Tarihi Dünya Şehri imiş : -)
Adapazarı Garı’nın eşsiz fotoğrafları gidin bütün belediyelerin onur makamlarında, kitaplarında yer alır. Öylesi, 127 yıllık bir tarih yok bu şehirde.
Demiryolları hatlarında ve arazilerinde, O Deprem sonrası çok önemli yanlışlar yaptık. Cahil kafamla engel olmaya çalıştım, ama, “ karşıt !” yaftası yapıştıran gençlik arkadaşlarım ve siyaset bunları da öyle karşıladı.
Demiryolları hemzemin geçitlerinin çevresine, hastane, dershane, pastane; yetmedi Otobüs Merkez Durağı yaptık.
OFİS’in kuzeyindeki makas raylarını yok ettik. Ama, her şeye karşın; yanlıştan dönmek erdemdir. Bütün şehir riskleri üstlenir, 2 ay içinde makas sorununu çözeriz, şehir trenine kavuşur.
Gar’a treni getiren çekici trenin İstanbul yönüne döneceği makas önemli.
Bu sorunu da ancak siyasi iktidar çözebilir. Şehir de bekliyor.
KESK-BTS’Yİ GETİREN TRENİ MİTHATPAŞA’DA KARŞILADIM
Yerel Medya, Adapazarı-Haydarpaşa Treni için gerçekten çok önemli bir görev yapıyor.
Biliyoruz ki; Çağın ulaşım sorunu su, demiryolu ve hava taşımacılığı ile çözülür. Sakarya nehrinden Karasu’ya 70-80 yıl önce sebze-meyva taşımacılığı yapılırmış; 2017 yılında sıfır.
Tarihte ilk tren Adapazarı Garı’na 127 yıl önce girmiş. Adapazarı Tarihi için gösterilecek somut başka tarihi hiçbir araç ve mekan yoktur !
BTS’nin Gar Eylemi’ni gazetelerimizde okudum. Ayrımsız, tüm yerel medya şehrin menfaati için bütünleşmiş. Bu, işte tam bir şehirlilik örneğidir.
Yerel Basında cuma gecesi, KESK’e bağlı Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası temsilcilerinin cumartesi günü Pendik Treni ile saat 12.00’de Mithatpaşa Tren İstasyonu’na geleceğini okumuştum.
Cumartesi günü Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği’nin kahvaltısından çıkıp, 11.25 gibi Mithatpaşa İstasyonu’na gittim. Müthiş güvenlik önlemi vardı.
150 metre ileride arabamı parka koyup, makinemi çıkarıp bir dolu fotoğraf çektim. Bir Allah kulu tek bir şey sormadı.
Ve; Pendik Treni 12.00’de istasyona geldi. Tüm sendika temsilcileri KESK önlüğü ile trenden indi; gizli saklı hiçbir şeyleri yoktu.
Kararlı ve de çok centilmen yüzleriyle; güvenlik yetkilileri ile görüştüler. Yürüyüşe izin verilmemesi çağdaş tavırla cevaplandı. Gar’a otobüslerle gelindi.
Gar’da da epey foto çektim. Gar duvarlarında Adapazarı halkına tren saatlerini bildiren şatafatlı pano da hala, “ Adapazarı-Pendik Ada Ekspresi saatleri “ yazıldığını görünce, O müjde gibi gafa da çok güldüm; İNŞAALLAH !
Gidin Adp. GAR’ına; “ Pendik-Adapazarı Ada Ekspresi saatleri “ de var. Valla; ona da, “ Hadi, İnşaallah !” derim.
YENİ KATLI OTOPARK’A SIKI DENETİM ŞART !
Şehir merkezine arabamla girmemek için her yorgunluğa katlanırım. Ki; kilometrelerce yürümek de işime gelir.
Ama, Yeni Katlı Otopark’ın iyi işleyişe geçeceği güne kadar, oraya arabamla gelmeyi görev bildim. Cumartesi de yine oradaydım.
Zemin kata girdim. Boş yer olduğunu gösteren bir sürü yeşil ışık yanıyor. Hepsini tek tek dolaştım. Bize; Bizim halkımıza akıl sır ermez : -(
Her iki sütun arasına 3 arabalık yer çizilmiş. Amcamlar gelmiş, çizgi mizgi iplemeden, 3 arabalık yere 2 araba koyup çekip gitmiş.
Üst kata çıktım, manzara aynı. Bu anlayışsız, saygısız arkadaşlar bizimle bu şehirde yaşayan kardeşlerimiz.
Arabalarını doğru park etmeyen veya edemeyenleri izlemek şart. Bunun içinde Katlı Otopark’ın yeterli elektronik-kamera donanımı vardır.
Yeterli sayıda eleman yoksa ? İşte bu da bize yakışmayan bir eksiklik olur. Özel sektörden istihdam talep eden Cumhurbaşkanı sakın ha duymasın : -)
Şaka değil; her gelişimde orada eleman sayısı çok az gibi geldi bana.
Otopark’ın üst katlarına arabalarını koymaya çıkanları bir konuda daha uyarmalı ! Arabayla inişler biraz zor. Keskin virajlı inişin genişliği dar. Yavaş ve dikkatli inmezseniz arabanızı duvara sürtmeniz sürpriz değil.
Asansörler çalışmıyordu. İniş merdiven kapısında tabela olmadığı için göremedik. Yayan inerken, araba iniş yolunu kullandık.
Katlar arasında, “ Çıkış “ yazısı vardı galiba. Nereye ? Dışarı mı, yukarı mı ?
Acaba, doğrusu, “ Otopark çıkışı “ ve “ Üst kata çıkış “ mı olmalı.
Yeni Kapalı Otopark hala boş ? Şehrin ayıbı; yollar araba dolu, orası boş !