Gazete haberlerine göre; Pamukova’ya ikinci Kağıt Fabrikası’na Sakarya İl Toprak Koruma Kurulu Kararı ile olur verilmiş.

Güldüm tabii. Siyasiler, oyun sıkışırsa topu bürokratlara çok kolay atarlar. Bu, işlerine gelmeyen her sorunda en kolay çözüm yoludur.

Siyasetin haberi, niyeti, izi yoktu; Toprak Koruma Kurulu konuyu yasalarımıza, bilim normlarına göre inceledi,“ Pamukova’ya Kağıt Fabrikası yapıla!” mı demiş?

Haberi okuyunca, Muhteşem Yüzyıl dizisi ve Cihan Padişahı Kanuni Sultan Süleyman’ın, Şeyhülislam fetvası da alarak, oğlu Mustafa’yı boğdurması olayı üzerine internette yapılmış bir yorum aklıma geldi.

“ Cihan Padişahı Kanuni Sultan Süleyman oğlunun katli için fetva isterken, niyetini anlamayan O Makama gelmiş Şeyhülislam’ın zekasından şüphe ederim!” gibi bir şey denmişti. Nasıl da of of bir yorumdu!

Siyasetin, Seçilmiş Yönetenlerin niyeti yok, Kağıt Fabrikasına karar verilmiş ha!

Siyaset Dünyamızın niyetini Pamukova Halkı hatırlar. Şu yakın aylarda, “ Sakarya Nehri, doğduğu Eskişehir topraklarından, Karadeniz’e döküldüğü Karasu’ya kadar zehir ve kirlilikten kurtarılacak! Nehrimiz temiz akacak!” demişlerdi.  

Yazımın önceliği sadece Sakarya Nehri de değil. Derdim, tüm Geyve Ovası, tüm Vadisi. Araştırın; öylesi DOĞAL SERA İKLİMİ yeryüzünde nerde, kaç ülkede var?

Yalnız Türkiye’yi de değil; dünya’yı da araştırın! Eşsiz Sera İklimine sahip GEYVE Ovası’nda, değil kağıt fabrikası, tek bir mermer fabrikası ve benzerleri günahtır.

Geyve Boğazı’nın kuzey girişinden, güney çıkışına kadar uzanan uluslar arası yolda ve köylerin yakınlarında tek Taş Ocağı da, dinamit atmak bile öyle.

Türkiye Cumhuriyeti Yasaları, 78 milyon insana ait doğa servetlerini korumak için, büyük yetki ve sorumluluklar vererek, bir çok kurum ve kurul kurmuştur.

Aslında O Kurum ve Kurullar, Siyasileri ve Siyasi Hükümetleri de sorumluluktan kurtarır, korur. Ammaaa, öyle oluyor mu?

Siyaset; yerel siyasi güce yaslananların ve kimi tamahların kaçınılmaz baskıları ile karşılaşınca durum değişmez mi? Siyasinin niyeti varsa, Onu anlamayan veya dinlemeyen Kurul ve Kurul Üyeleri yerini koruyabilir mi?

Bakın; bu ülkede OSB kurmak için şehirlerin göbeği çatlar! Sakarya’da gidin 17-18 yıl geriye, üç beş gün içinde kaç bakanlıktan gelen onca kalabalık kurul kaç OSB için “ Olur!” demiş, örnekler varsa, didikleyin. Neyse ki vakitleri yetmedi.

Tüm Sakarya’nın ve Geyve’nin, eşsiz Tarım Arazilerine ya Siyaset sahip çıkar, ya da Sakaryalı! Çocuklarımızın geleceği bakalım kimler için çıkardan daha önemli!

                     ŞEHİR ULAŞIMINI FELÇ EDEN DEMİRYOLU DEĞİL, KAFAMIZ

Sakaryalıları yüzyıldan fazla zaman, Haydarpaşa’dan Atatürk Bulvarı’na kadar getiren İstanbul demiryolu yok artık. “ Geldi, geliyor, gelecek!” masalı var.

Gündem de Tren söz konusu değil, ama Demiryolu’nun yer altına alınması projesi var. Nedense, çok da acele edilir gibi.

Demiryolu yer altına alınsa; O gün Şehir ulaşımı fıstık gibi olacak; sanki ertesi sabah da H.Paşa Treni yer altından Gara gelecek!

Bakın; Ağır Bakım ile 4 Geçidimiz oldu. O demiryolu yer altına alınsın, eğer bu şehrin trafiğinde 1 GRAM rahatlama olursa, O Projeyi yapanların elini öperim!

Şu anda belli saatlerde yığılma var, ama O da ADARAY’dan değil!

Herkese arşivimi açarım, 17 Ağustos 1999 Depremi 3-5 yıl sonra arsız imar taleplerimiz yine debreşince;

“ Adapazarı şehir içi ulaşımı için; GAR 1. Geçit, 2.Geçit ve 3.Geçit hayati önem taşıyor. Hayret imarlara izin verilmeye başlandı. Şehrin geleceğini yıkacağız.

3 Geçidin çevresi şu anda; Türkiye’de yapımı çok ve çabuk olan viyadüklü-köprülü üst geçitler için hazır. En doğru çözüm ( Bana göre) bu gibi!” diye yazdığım köşe yazılarım çok.

 Yerel Yönetimler, kimseyi iplemez oldu, kafasına taktığını yapıyor, yaptı!

Birinci Geçidi; Büyükşehir Otobüs Durağı, büyük mağazalar imarları; Adatıp Hastanesi, Dershaneler, fırınlar, marketler bitirdi.

Yetmedi; OFİS Geçidi de geri dönüşü çok zor imarlarla bitirildi.

Çark Caddesi, Atatürk Stadı Kavşağı’nda O Dönerli Büyük Kavşak yapılana kadar yıllardır trafik kilitlenirdi. Eski Otogar kavşağı da günün her saati azaptı. Dönerli Büyük Kavşakları yapan Büyükşehir Belediyesi’ni kutlamadık mı?    

Bosna Caddesi’nde olay farklı! Orası hızlanırsa; Çark Caddesi ve demiryoluna paralel Serdivan’a giden yollar günün her saati başımızın ulaşım belası olur.

Siz yine masaya koyun ve düşünün bence! Eğer başka bir niyet (!) yoksa?