Ekrem Yüce kardeşimizi, Ulvi Çavdaroğlu’nun Erenler’e planlı belediyeciliği getirdiği zamanlardan beri tanırım. Tabii, bugün geldiği konum çok farklı.

    RİZE-ÇAYKUR bile; Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanlığı’ndan çok farklı.  Sakarya, bizi son 20 yılda tanınmayacak biçimde kendine yabancılaştırıldı. 

    Öyle ki; Adapazarı ismi bile nerdeyse hepimize unutturuldu. Ben unutmam:

    ADA TRENİ’ni ise asla!.. Donatım, Tüvasaş, Şeker, Ağır Bakım, Tank Palet unutulmaz…O küllerden doğan Dörtyol Sanayileri’nin yarattığı Sanayiyi de…

                                                               ***

    AK Parti İl’den ve Ekrem Yüce’den, ADA TRENİ’ni zamana bırakıp unutturma tavrını hiç beklemem… Ama, Ekrem Yüce Gar gerçeklerini tam bilmiyor. 

   “ Bakanla görüştük, bakacak, inceletiyor. O Tren alttan, ya da üstten gelecek, ama gelecek! Bakan kaynak arayacak.” lafları, topu taca atma gibi.

    Gerçek şu: GAR’ın her yanında, ADARAY Treni (istasyonun adından bile büyük) hala duruyor. Kafama her gün düşen en büyük gerçek ADARAY…

    Uğruna trilyonlar harcanan; her gün gece gündüz 2o dakikada bir karşılıklı Adapazarı-Arifiye seferi yapan O ADARAY ! Kim, niye kaldırdı bilinmez?

     ADARAY varken, bu şehrin şehir içi trafiği bugünden bir santim bile daha iyi değildi. Koskoca Katlı Otopark da yapıldı; ulaşım şimdi daha kötü…

     Ekrem Yüce’ye de, AK Parti İl’e de sürekli hatırlatacağım. Yüksek Hızlı Tren EN GEÇ 2 yıl içinde direk Sapanca’dan geçecek. ADA GAR O gün de hayattır.

                                                            ***

     Adapazarı Haydarpaşa Ekspresi Türkiye’nin ulaşımını dipten etkiler. Gebze-Halkalı Banliyo Hattı Yerel Seçim öncesi açılıyor. Yani ADA TRENİ büyük hayat.  

    ARİFİYE GARI orada... Arifiye ve Mithatpaşa Raylı Yük Taşımacılığı limanları olur; TEM açılır…Havalarda gezmiyorum; Ayağım hep yerde, önümü görürüm.                                  

                                         MESELA MİLLET BAHÇESİ ?

   AK Parti, “ İSTİŞARE !” sözcüğü ile inanılmaz taklalar attırmada usta.

    Örnek;“ Millet Bahçesi n’oldu?” diye sordum. Projesi, meslek kuruluşları ve sivil toplum temsilcileriyle istişare edildi. İhalesi de Şubat’ın ilk günleri, dendi.

   Oysa, Sakarya gündeminde hiç Millet Bahçesi gündemi yok? Yerel Seçim geldi. Eski Stat yerinde dev bir enkaz yığını duruyor. Her melanete de açık!

    Dahası; Benim OKULUM eski Adapazarı İmam Hatip Lisesi ve yanındaki Askeri Lojmanlar yıkıldı. Yerlerine ne yapılacağını bilen, soran yok?

    Ya Abasıyanık Kültür Merkezi enkazı?..Bereket; Rahmetli eski Baro Başkanı Raşit Abasıyanık O araziye aile adına Şartlı Tapu Şerhi koydurmuş:

   Aile yakın zamanda tüm haklarını geri de isteyebilir.

                                                             ***

   Millet Bahçesi Projesi’ni de kimler yaptı, kimlerle istişare ediidi merak ediyorum. Kimler onay verdi-verecek?

   Onay veren O Büyük Kurul, yaşamları ve meslek hayatları boyunca Sakarya’nın hangi eşsiz projesini-eserini- hayata geçirmiştir?

   1954 Yılında vilayet olunan günü, Çark Mesire’yi yaşamışlarla mı istişare edildi?

    Şehrin Efsane 1954 Kuşağı;.. Türkiye’nin ilk Traktör Fabrikası Donatım’ı; ilk şeker fabrikalarından olan Adapazarı Şeker Fabrikası’nı;

    Bu gün ülkenin Raylı Sistemlerini yapan Vagon-TüVASAŞ Fabrikasını hayata geçiren; tüm şehri Çınarlarla doğa galerisi yapan Şehir Eşrafı’ydı…

   Sakarya Üniversitesi’ni, Organize Sanayi Bölgelerini hayata geçiren kuşaklar ayrı bir gururdur. Sakarya bugün eşsiz topraklarını, mülklerini kaybeden oldu.      

Cumhurbaşkanı’na birisi anlatsın; Sakarya’da kaç köy, kaç mera imara açıldı.