Soru şu; Belediyelerin yaptığı hizmetler mi, vatandaşın istediği hizmetler mi?.. İkisinin arasında inanın bana dağlar kadar fark var. Belediyelerde, başkan ve bürokratları oturup, neler yapabileceklerini belirliyor ve o hizmetler peyler peyi yapılmaya başlanıyor. Peki o hizmet vatandaşı ne kadar ilgilendiriyor.

                                                                        **

Mesela, vatandaş yol istiyor, belediye park yapıyor. Mesela vatandaş çöplerin daha sık alınmasını istiyor, belediye köprü yapıyor. Mesela vatandaş bisiklet yolu istiyor, belediye TIR garajı yapıyor. Mesela vatandaş falan sokak çamur içinde diyor, belediye parkta oturma banklarını değiştiriyor…  

                                                                        **

Bazen de belediyelerin bazı hizmetleri vatandaşa ‘Cuk’ diye oturuyor ancak devamsızlık veya aksamalar, o hizmeti sıfır hale getiriyor. Bu konuda bir örnek vermek istiyorum; Büyükşehir Belediyesi uzun bir süre önce, Sakarya Akıllı Ulaşım Sistemleri (SAKUS) adıyla bir hizmet sunmaya başladı.

                                                                       **

Masaüstü veya dizüstü bilgisayarınıza veya akıllı telefonunuza indirdiğiniz SAKUS ile belediye otobüslerinin hatlardaki hareketliliğini görebiliyor, beklediğiniz durağa ne zaman gelebileceğini görüyorsunuz. Bu gerçekten on numara bir iş. Ancak, bazı otobüsler zaman zaman bu sistemde görünmüyor. Hat boş görünürken, aniden köşeden otobüs beliriveriyor. Otobüsün içinde olmanıza rağmen, SAKUS’ta görünmüyor. Bunlar zaman zaman yaşanıyor.

                                                                       **

Yazının girişinde, ‘Belediyelerin yaptığı hizmetler mi, vatandaşın istediği hizmetler mi?’ diye sormuştum. Belediyenin yaptığı hizmetlerin hiç birini gereksiz kelimesiyle birleştirmeden devam etmek istiyorum. Vatandaşın istediği hizmetlerin en az yarısı şikayet içeriyor.

                                                                      **

Bu şikayetlerinin de belediyeler tarafından giderilmesini istiyor. Bu konuda ‘Beyaz Masa’ gibi, ‘Çözüm Masası’ gibi, ‘Ak Masa’ gibi sorun çözücü veya sorunun çözülmesine aracı olmak için oluşturulan noktalar elbette işe yarıyor. Ancak, vatandaşlardan gelen veya gelecek olan şikayetlerde teknoloji biraz daha kullanılamaz mı?

                                                                      **

Mesela WhatsApp… Bugün artık en küçük ilçe emniyet müdürlükleri bile vatandaşlara duyurdukları WhatsApp numarası veya hattıyla, suç ve suçlu konusunda gelen ihbarları anında değerlendirip çözüme ulaşıyor.

                                                                     **

Belediyeler de birer WhatsApp hattı oluşturamaz mı? Oluşturulacak ve vatandaşa duyurulacak bu WhatsApp hattıyla, vatandaşlar çözülmesini istedikleri şikayetlerini ilgili noktaya fotoğraflı olarak anında gönderir ve bana göre çözümü de o derece hızlanır.

                                                                     **

Bence belediyeler, bir WhatsApp hattının, bölge insanlarıyla iletişimlerinin daha hızlanacağını da düşünüp, birer hat açtırıp, vatandaşa bu hattın numarasını ilan etmeli. Şikayetleri ve olmasını istedikleri hizmetleri belediyeler vatandaştan WhatsApp aracılığıyla üstelik fotoğraflı olarak almak istemez mi?

                                                                   **

Yukarıda okuduğunuz yazı, 6 Aralık 2016 tarihinde bu gazetede yayınlandı. Ve… Bu yazı sonrası bazı belediyeler WhatsApp hattı oluşturmaya başladı. Önerimizin, önemini anlamışlar gari!..