Gar sorunu, Sakarya AK Parti İl Teşkilatı’nı ve tüm AK Parti Sakarya üyelerini, Garı’n yok edilmesinden kendilerini sorumlu tutma noktasına dek uzanmalı.

AKP’ye oy veren Sakaryalıların ve parti üyelerinin % 99’unun, İŞ’in arkasındaki ranttan kesinlikle haberi yoktur. Ama, kuşkusuz artık olmalı.  

AK Parti Genel Merkezi de, Sayın Cumhurbaşkanı’nı da artık İŞ’ten haberdar olmalı. O Tren kalkarsa, asıl darbe AKP’ye oy veren dar gelirlileri de sarsacak.

                                                                 **

Sakarya şu sıra uyutuluyor. Herkes topu başkasına atıyor gibi. Büyükşehir de, TCDD de, Bakanlık, Hükümet de, Şehir hayatını felç edecek RANTLARI bilir.  

Oysa, Haydarpaşa-Adapazarı-Ankara demiryolu hattı açılsa; TEM de, D.100 de rahatlar. TEM’deki, Harem önündeki TIR, Otobüs yığılması en aza düşer.

H.Paşa, Derince limanları yük taşıma işini demiryoluna yöneltir. 100-150 Tırlık 1 geminin yükü 5-10 yük tren katarı ile Anadolu’ya geçer.

Adapazarı’na her gün gelip giden 24 tren TEM’de en az 300-400 otobüs azaltır.   

Otobüs yolcusu, nüfusu 1 milyonu aşan Sakarya’da artık asla azalmaz. Asla yeni bir dert olmaz. Üniversiteden İstanbul’daki evine kadar öğrenci taşıyoruz.

                                                                  **

AK Parti şunu iyi bilsin ki, MİLLİ TREN masalı Sakaryalıyı kesmez. Çünkü, H.Paşa-Adapazarı Ekspresi, MİLLİ TREN masalından çok daha MİLLİ’dir.

Atatürk Cumhuriyeti Kurtuluş-Kuruluş’tan sonra O demiryollarını para vererek Millileştirdi. Demiryollarının sahibi Osmanlı’dan imtiyazlı Avrupa ülkeleriydi.

Milli Treni Cumhuriyet başlattı. İlk Milli Treni de RAYBÜS ile Adapazarı TÜVASAŞ yaptı. Bir kasabaya enerji sağlayan İlk Milli Enerji Vagonu’nu da.

                                                

                                  SAKARYA HARİTALARINDA TÜVASAŞ YOK’SA;

                      GAR YOKSA; HATTA ADAPAZARI, MİTHATPAŞA GARI YOKSA ?

Cumhurbaşkanı’nın, Kudüs konusunda dünyaya söylediklerinin mürekkebi daha kurumadı; “ Bir kişi çıkıp da, ben dedim-yaptım, oldu. “ demez, diyemez.

Sokak; “ Belediye Haritalarında TÜVASAŞ YOK, Adapazarı Garı, Mithatpaşa ve  Maltepe Garı da YOK!” diye konuşuyorsa, şimdi AK Parti İŞ’i çok düşünecek.

Sakarya’da doğan, büyüyen, yaşlanan ve yaşayacak olan hiç kimse,” Bu Şehre İhanet Eden Yöneten !” olarak anılmayı istemez, aklından bile geçiremez.

Adapazarı Atatürk Bulvarı’ndan O Trene çoluk çocuğu ile az bir parayla binen, Haydarpaşa’da Vapura inen dar gelirli AK Parti sempatizanları ne düşünür?

                                                                **

“ Demiryolu yüzenden şehir trafiği felç oluyor !” bahanesi de yalan rüzgarı gibi bir dizidir.  

Demiryolu YOK; Serdivan içinde ulaşım felç! Yazlık-Çark Caddesi-Şehre 3. Kapı 32 Evler’de 24 saat trafik felç. GEÇİT YOK; Ankara Caddesinde, Karaağaç bulvarında trafik niye felç?

Nüfus 1 milyon; araba sayısı da görgüsüzce ve hak edilmedik kadar abartılı; asıl dert bu. Hiçbir siyasi parti bu gerçeği bu halka söylemeye cesaret edemez!  

                                                               **

ADARAY, şahane bir örnek oldu. “ Demiryolu şehir içi ulaşımını engelliyor, kalkmalı.” diyen siyaset ADARAY ile kendi ayağına kurşun sıkmış gibi oluyor. 

ADARAY, Haydarpaşa-Adapazarı Ekspresi’nden çok daha fazla günlük sefer yapıyordu. Yıllarca trafiği hiç de engellemedi.

 ADARAY ve Hemzemin geçitler harika bir filtre görevi bile yaptı. Geçitlerdeki 2 dakikalık duruş olmasa; hızlı akış Çark Caddesi’ni 3 yol kavşağında boğar.

Haa; Demiryoluna üst geçit yapma şansını yok eden AKP bld.’lerini  yazarım.                                            

                           BİRLEŞİK TAŞIMACILIK ÇALIŞANLAR SENDİKASI

                  ADAPAZARI GARI’NI İSTİYOR; SAKARYALI SENDİKACILAR ?

                 

Hükümet de, Bakanlık da, TCDD Genel Müdürlüğü de Adapazarı Garı’nı es geçebilir. Ama, Türk İş Genel Başkanı, Sakarya TCDD Sendika Başkanı?

İstanbul’dan kalkıp, Adapazarı Garı’na tren gelmesi için mücadele veren, Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası’na Sakarya teşekkür borçludur.

Sakarya Eğitimsen Sendikası’na ve toplantıya katılan Eğitimsen Genel Başkanı’na da teşekkürler.

BTS’ye ve katılan sendikacılara, Gazetemiz köşe yazarı ve Sakaryalı deneyimli sendikacı Erol Afşar hepimiz adına gereken teşekkürü de tam yerinde sundu.

                                                               **

“ Sakaryalı Sendika Genel Başkanları, şehirdeki sendikacılar acaba neden hem de şu gün tam siperler ?” diye merak içindeyim. TÜVASAŞ harita da var mı?

Cumhurbaşkanı söylemine göre, hiçbir kişi ve kuruluşun Adapazarı Garı’nı rant için kaldırabilmesi mümkün değil.

Adapazarı Tren Garı’na, Haydarpaşa Treni gelmez ve Dar Gelirli Sakaryalı minibüse, otobüse mahkum edilirse, AK Parti’ye eskisi gibi oy verilmez.

Sakarya Halkı 25 yıldır AK Parti ve öncülleri siyasete büyük oranda oy verdi.

                                                                **

Yeter artık. Rant; çocuklarımızın yürüyerek gittiği mahalledeki okulları bile yutmak istedi. Statlar bile; Demiryoluna AVM’ler, Rezidanslar yapmak istiyor.

Cadde 54, Serdivan Stadını ve Meslek Lisesini bile yedi mi?