“ Ada Ekspresi dönüyor “ manşeti 6 ağustos günü Bizim Sakarya Gazetemizin ön sayfasındaydı. “ Ada Treni nihayet merkeze geliyor !” haberi de 3. Sayfada.

    İçimi buruk, eksikli bir sevinç kapladı. Şehre-GARA gitmeden yapamadım.

    Evet, elektrik sistemleri 1. geçide kadar tamamlanmış gibi. Gara kadar direk stokları yığılmış; özel betonlu direk çukurları da hazırlanmış; ammaaa?

    Bu ağustos ayı sonunda veya eylül başında tren seferlerinin başlayacağını kimse beklemesin! Çünkü, orada çalışan 3-5 çalışanla O iş bitemez!  

    AK Partili Sakarya Yönetenleri ve O Treni O Gara getirme işini izleyenler bilsin. Sanki 300-400 metrelik bir elektrik işi kalmış gibi. Ama, O Tren 3-5 ayda gelmez!

  Direkler dikilecek, teller çekilecek, tüm sistem tamamlanacak, titiz denemeler yapılacak. Olur mu? Olurunu yazmazsam olmaz,olamaz.

     AK Partinin birçok projesinde müteahhitler değişir. Hata varsa, yapanı bulamazsın?  Ada Garı’na tren geliyor sözü izlenmeli! Gelmişti n’oldu?

     Acaba işin başında liyakatli bir mühendis var mı? Demiryolu her gün denetim ister. Ülke, onca kazanın bedelini çok pahalı ödemedi mi?

     İşim değil, ama izliyorum.  TC Demiryolları çocuğuyum. Aslımı inkar etmem; can bedeline de dayanamam; Kamu mal ve hizmetinin yok edilmesine de!

     Size dramatik bir tabloyu yine hatırlatayım. Demiryolu sendikalarından bu açıklamayı çok istedim ama, nerdeee?

   

     Adapazarı-Haydarpaşa Demiryolu Hattı TCDD Yolları’nın en verimli hatlarının birisiydi. Adapazarı ve İzmit için ulaşım servetiydi.

    Adapazarı-İzmit Treni ( 70-80 yıl olduğu gibi ) 12 gidiş-12 gelişli seferlere başlasın. Bakın TEM ve D.100 ( Eski E5 ) yolları nasıl rahatlayacak!

     Devlet bunu yapar, ama Siyaset asla yapamaz! Siyaset karayolları rantına teslim oldukça; ülkemiz oto mezarlığı olur, ulaşım derdi de bitmez!   

   TCDD Tarihi’nin İlk Metropol Tren Hattı Haydarpaşa-Adapazarı’dır. Öyle günde 4 vagonlu 4 gidiş gelişli sefer de değil. Her saat başı gibi; 12 gidiş, 12 dönüşlü: -)

    Türkiye Siyaset Dünyası’nda, son 15-20 yıla kadar, Sakarya ve Kocaeli Seçilmişleri ile bölge halkının çok güçlü yaptırım gücü vardı, şimdi var mı?

    Demiryolları ve Şehir Raylı Sistemlerinde aynı yanlışa bütün Türkiye düştü. AK Partiye yıllardır oy veren halk hala yanlışlarının farkında da değil. Neden?

    Bu ülke-köylerine kadar-şu oto mezarlığı haline nasıl getirildi? Fabrikaların ihracat yapıyorsa, sen buna oto yollara mecbur musun?

     Batının onca zengin ülkesi deniz-hava-demir yolları keyfi yaparken salak mı?

    T.C. Demiryolları, biraz ağır, biraz çağın gerisinde, ama tıkır tıkır yolcu ve yük taşıyordu. Biz bu işleyişi neden yerle bir ettik gibi?

    1.YHT işleyen eski demiryolu hattına nerdeyse paralel yapıldı. Eski hat ve tren seferleri niye yerle bir edildi?

    Rantiyenin sektörel dayatması yoksa; daha akılcı, daha ekonomik ve EKSİKSİZ Hızlı Tren Hattı olamaz mıydı.

    

   AKP, Milli, Liyakat Öncelikli ve Adil ise; yolcu ve yük ulaşımında demiryollarını çağdaş ve doğru ihya etmeliydi?

     Daha İlk YHT Hattı bile bitmedi, bitemiyor! “ YHT Hattında vızır vızır tren işliyor!” denebilir. Ama, demiryollarında doğmuşum, siz onu bana anlatmayın!  

   Hemen gittim; Akçay Deresi’nin iki yakasındaki YHT tünelleri hala bitirilemedi? Acaba kaçıncı müteahhit çalışıyor?

   Yıllardır soruyorum;“ Arifiye Tren Garı’ndan YHT geçecek mi?” Bir Sakarya AKP Milletvekili veya Sakarya Yöneteni buna cevap vermedi, cevabı var mı?

    Sakarya’nın çözülebilecek sorunlarını sormak halkın hakkıdır!

   “ Güçlü Devletiz!” ya;  Adapazarı-Söğütlüçeşme Ekspresi ( hatta deniz altından Avrupa’ya ?) ŞART…Hem 12 gidiş-12 gelişli. Güçlü Devlete, Güçlü Raylı Sistemler yakışır!