Yeni Kent’e geçilen Yazlık Kavşağı’nda yapılan köprülü- viyadükler dilerim(?) bir iki yıl ulaşımı sorunsuz hale getirir.

Şu gün orada, kimi saatler dışında, ulaşım kilitlenmeden akıyordur. Tabii, yaya ulaşımı çok zor ve tehlikeli. Son durumu bilmiyorum.

Bilip öngöreceğim şu;“ Kuzey Otoyolu.” denilen 2.TEM henüz tam olarak bitmedi. Şimdiden kimi çökmeler de oluyor.

Sakarya’yı asıl ilgilendirmesi gereken ise bize Bağlantı Yolları? Müteahhit Amcalar parayı alır, gider.

Sen kimsenin umuru olmazsın, Bağlantı ve Geçiş Yolları sıkıntısı başlar, yıllarca çile çekilir. Sakarya tam şu gün uyumasın izlesin!

Bakın; SBB eski başkanı Toçoğlu, “ 2.TEM-Pekşenler Duble Yolu Projesi “’ni Büyükşehir Projesi gibi sunmuştu. Tek adım atılmadı.

Susulursa, bu yıl 2.TEM Adapazarı Girişi arasındaki bağlantı yolları bitmez!

Haa, Toçoğlu’nun SBB Projesi gibi sunduğu duble yol da 2.TEM-Adapazarı bağlantı yollarından birisi. Yani Devlet İŞİ’dir.

O zaman, SBB Başkanı Ekrem Yüce, projesi muhtemelen hazır ve istimlakleri de olan, 2.TEM-Pekşenler duble yolunu öncelemeli.

Çünkü, 2. TEM bu yıl Adapazarı için pek öyle önemli bir kazanım olmaz. 2002 Yılı ilkbaharında eh biraz hareket olur da, sonrası işkencedir.

2.TEM İşkencesi nedir? Yazlık’taki O köprülü geçişler bile 2.TEM’in artıracağı otoyol giriş yoğunluğu için alınmış doğru önlemlerdir.

Yazlık’ta tıkanmaya doğru giden ulaşım çileye dönüşmeden akış kazandı. Amaa; az zaman sonra 2.TEM Girişi-D.100- 1.TEM bağlantısı yoğunlaşır.

2.TEM’den gelip, Eskişehir, Antalya yönünde gidecek ağır vasıtalar şehir içinden geçmeye-dönmeye mahkum olursa Adapazarı neye döner?

Otobüsler, tırlar, kamyonlar ne D.100’e, ne de 1.TEM’e sokulmazsa, olan Adapazarı’na olur. Tekerlekli ulaşım, karayolları Adapazarı’nı boğar!

Gel de,” Raylı Sistem!” deme? Ulaştırma Bakanı,” Demiryolları Devlet Politikası Haline Geldi!” demiş. Atatürk’ün TCDD Yollarını kastetmiştir; -)

Atatürk’ün, kazma kürekle yapılan,“ Milli Demiryolları Devlet Politikası“ ’ nı da yazacağım. O TCDD yok artık!

PEKŞENLER-YENİ ATATÜRK STADI duble yolunu ısrarla gündeme getireceğim. AKP, 2.TEM’i nasıl yaptırdıysa, O duble yolu da yaptırmalı!

UKOME’ye, isterlerse Sakarya’nın tüm yazılı ve görsel medyası, ” 2.TEM-Pekşenler Duble Yolu şart mıdır?” diye sorabilir?

Ki, çok yakın günlerde Adapazarı, kazanım filan diyenler de oldu. Oysa, çok daha büyük bir ulaşım çıkmazına girilebilir. Nasıl?

Adapazarı, Türkiye’nin Avrupa-Asya bağlantılarını sağlayan karayollarının geçiş odağıdır. Sadece ülkenin değil; 2 hatta 3 kıtanın geçişi!

Sakarya’nın tüm Organize Sanayi Bölgeleri de burada. Karasu Limanı da! Sakarya şu gün öyle bir ulaşım yoğunluğunu bence hesap bile edemez!

Karasu Limanı ve 7 OSB; 1 Adapazarı, 1 Hendek, 2 Söğütlü-Ferizli, 1 Karasu, 2 Kaynarca organize sanayileri. Bu kavşaklara 24 saat yol yetmez!

Şehir içinde belediyelerimiz var. Artık kent mobilyası denilen işlerle onlar uğraşabilir. Tarım işleri de Köy ve Köylüye bırakılır. Asli büyük işlere dönelim.

Bir hatırlatma; Orman-Ağaç bırakmadık. Her yeri ama köşe bucak her yeri, ahşap Bungalovlara boğmanın adı da asla Turizm değildir!

Yandaşa İş-İş Alanı yaratmak için her şeyi abartmaya üstümüze yok. Bahar geliyor. “ Tabureli Şehir: -)” olmak da istemem. Bungalov da bonusu olmasın!