Siyasi partilerin 24 saat aktif İl ve İlçe ofisleri-kadroları yoksa kimse verimli bir iş beklemesin. Seçime 5 kala ortaya çıkan muhalefet treni kaçırmıştır.

Hiçbir siyasi ve siyasi parti bir ülkenin ve ülke halkının velinimeti değildir.

Yerel ve Genel hiçbir seçilmiş kendisinin veya babasının cebinden halka hiçbir şey vermez, veremez. Halkın da asla böyle bir beklentisi olmaz, olmasın.

Tabii, ülkemizde gözler önünde yaşanan çarpıcı ve tarihi hatalar istisna : -)

***

Türkiye’de 81 vilayet içinde sadece 30 Büyükşehir var. Birisi de Sakarya!

81 Büyükşehir Belediyesi içinde en çok borcu olan 3. Büyükşehir Sakarya Belediyesi. “ Olsun! Hiç önemli değil!” diyebiliriz; ben pek öyle kolay demem!

Büyükşehir Belediyesi’nin çoğu toplu taşımasını Raylı Sistem ile yapmaya çoktan başlamış. İzmit 2 yılda yaptı; 1 yıl sonra büyütmeye başladı. Sabiha Gökçen Havaalanı’na ve İst. Kadıköy Metrosu’na kadar da projesi var.

30 Büyükşehir içinde,” Arazisi Raylı Sistem yapımına en uygun il” belki de Adapazarı. 29 Büyükşehirde ya Raylı var, ya da projesi; bizde proje bile yok.

CHP, MHP, İYİ P, Refah; tüm siyasi muhalefet: Sakarya’da TÜVASAŞ gibi dev bir kamu tesisinin kucağına oturtulan ROTEM’i hangisi izleyip sorgulayabiliyor?

ROTEM; İstanbul, Ankara, İzmir, Adana gibi dünya şehirlerine Raylı Sistem Aracı yapıyor.Güney Kore Adapazarı’nın nimetlerini yiyor; Adapazarı nerede?

TÜVASAŞ, ROTEM burada. Türkiye’nin en çok borçlu 3. Büyükşehir’i burada. Şehiriçi ve şehirlerarası ulaşımı lamelif olmuş Büyükşehirde Raylı Sistem yok!

Büyükşehir’in, Yerel ve Samimi Halkı, Doğru Siyasi Muhalefeti olsa; Şehri yönetenler Hükümet önüne yanlış ve hatalı, gıllı gışlı projeler götürebilir mi?

30 Büyükşehir içinde her olanağa sahip ve hepsine de Raylı Sistem nimeti sunan Adapazarı’nın Raylı Sistem Projesi’ne hiçbir Hükümet karşı çık(a)maz! Şehir, İKTİDARI, MUHALEFETİ ve TÜM HALKI İLE YETER Kİ İSTESİN!

CHP SAKARYA’DA HAYAL KIRIKLIĞIM;

CUMHURBAŞKANLIĞ SEÇİMİ’NİN SON GÜNÜ : -)

“ Sakarya CHP İl, Cumhurbaşkanlığı Seçimi’nden tam önceki akşam, Adapazarı Garı önünde şahane bir mesaj verecek!” diye, kalktık gittik.

Sözüm ona, “ Haydarpaşa Adapazarı Ekspresi, O TREN BU GARA GELECEK!” gibi bir mesaj verilecekti. CHP Sakarya’nın 7 milletvekili de sahneye çıktı, konuştu.

En son da, yine seçilen CHP milletvekili Engin Özkoç sahnedeydi. Harika bir sahne şovu, esip gürlemenin, dinleyenin ayaklarını yerden kesmenin ustasıydı.

Ama, Sakarya ve ülke için istenen iki somut ve cılız talep dışında, halka söylenen rutin siyasi LAF’tan başka hiçbir şey yoktu.

Adapazarı Garı için toplanmıştık. Ama, O Gar sadece söze başlarken şöyle iki kelimeyle bir geçti, o kadar. Oysa;

Adapazarı Garı ve Adapazarı Raylı Sistemi bu şehrin tek ulaşım çözümüdür. Onlar yoksa; Adapazarı’nda, Serdivan’da, Erenler, YENİKENT’te hayat yürümez.

CHP ve MHP milletvekilleri; Türk İş ve Demiryol İş Genel Başkanı Sakaryalı Sn. Ergün Atalay’ı birlikte ziyaret etmeyi düşünseler; neler öğrenirler neler?

Trilyonlar harcanan ADARAY, Adapazarı-Arifiye arasında yıllarca ve her gün gece gündüz sefer yaptı. Şehir trafiği hiçte kilitlenmedi.

Bir gün küt diye, sanki Adapazarı’na kötülük etmek isteyen eller ADARAY’ı yok ettiler.

Akıl dışı (Ama, nasıl rant içi ise?) Abdülhamid’in yüzlerce yıllık Adapazarı Haydarpaşa Ekspresi “ Mithatpaşa-Pendik Ekspresi “ oluverdi. O da günde 4 gidiş, 4 geliş; Adapazarı-Haydarpaşa Treni sonrası Sakarya ile alay edilir gibi.

AK Parti Hükümeti ve hatta Cumhurbaşkanı, “ 2018 Yılı sonunda Gebze-Haydarpaşa Banliyö Treni ile Sirkeci Halkalı Banliyösü; Gebze-Halkalı Banliyösü olarak açılacak!” diyorlardı. Son aylarda pek ses çıkmaz oldu, ama söyleniyordu.

Ki, Avrupa’dan gelip Asya kıtasına geçen tüm trenler de Marmara’dan direk Çin’e kadar geçecekler. Siyasi Muhalefetin tam zamanı, hatta zaman kaçtı bile!

Randevu önceden belli olursa, Sn. Atalay muhalefet milletvekillerine Adapazarı-Haydarpaşa Ekspresi’nin Türkiye’de en rantabl tren olduğunu da belgelerle hazırlatır…

Daha da ileri gideyim;

Türk İş Genel Başkanı Sn. Atalay’a 1 saatlik onaylama yetkisi verilse, Adapazarı GARI ve Raylı Sistemi için O 1 saatte start verdirir. Çünkü, Adapazarı Şehrinin ulaşımı için ikisinin de doğru ve verimli olacağını bilir.

H.Paşa-Adapazarı Ekspresi açıldığı gün, İstanbul’u Anadolu’ya bağlayan TEM ve D.100 yolları kesinlikle büyük yükten kurtulacaktır. Rant öyle demez : -)