Otonom / sürücüsüz otomobil pazarı 2020'de 19,46 milyar ABD doları olarak değerlendi. Pazarın, 2021-2026 tahmin döneminde yaklaşık% 18,06'lık bir YBBO öngörmesi bekleniyor.
COVID-19 salgını ve müteakip duruşlar, birçok ülkede otonom araç pazarını etkiledi. Bu, herhangi bir ülkedeki araçların test edilmesiyle kapsanan minimum toplam mesafeden anlaşılıyor, çünkü büyük oyuncular kilitlenme sırasında testlerini durdurmak zorunda kalıyorlardı.
Otonom arabalar, çevrelerini algılamak için RADAR, LIDAR, GPS ve bilgisayar görüşü gibi teknolojileri kullanır. Otomobile entegre edilmiş gelişmiş kontrol sistemleri, tabelaları algılamak veya çarpışmaları önlemek için duyusal girdileri yorumlayabilir.
Seviye 4 ve Seviye 5 (SAE tarafından ölçeklendirildiği gibi) otonom arabaların geniş kabul görmesi olası olmasa da, 2030 yılına kadar, çarpışma algılama, şerit gibi gelişmiş sürücü destek sistemlerine sahip Seviye 2 ve Seviye 3 otonom araçlar için hızlı bir büyüme olacaktır. kalkış uyarısı ve uyarlanabilir hız sabitleyici. Tamamen otonom arabalar, siber saldırılara karşı tamamen güvende olmadıkları sürece geniş bir müşteri tabanına ulaşmayacaktır. Bu tür endişeler giderilirse, otonom otomobil pazarının 2030 yılına kadar 60 milyar ABD dolarına ulaşacağı tahmin ediliyor.
Büyük otomobil üreticileri, teknoloji devleri ve uzman girişimciler, son beş yılda otonom araç (AV) teknolojisi geliştirmek için 50 milyar dolardan fazla yatırım yaptı ve paranın% 70'i otomotiv endüstrisinin dışından geliyor. Kamu yetkilileri, AV'lerin çok büyük bir potansiyele sahip olduğunu ve ekonomik ve sosyal faydalar sunduğunu anladıkça, muhtemelen ilgili pazarı desteklemeye devam edeceklerdir.
Otonom veya sürücüsüz arabalar, yakındaki çevreleri algılayarak kendi başlarına veya insan yardımı ile manevra yapabilirler.
Lidar Teknolojileri Pazarın büyümesini hızlandıracak
Lidarlar ve kameralar, otonom araçların temel bileşenleridir ve otonom araçları geleneksel araçlardan ayırırlar. Lidar, çevrenin 360 derecelik görüntüsünü sağladığı için kendi kendine giden araçlar için bir göz görevi görür ve araçların kendi başlarına güvenle sürmelerine yardımcı olur.
Bu bileşeni üreten çeşitli şirketler, diğer şirketlerle ortaklıklar kuruyor ve ardından yeni bir pazara giriyor. Örneğin,
· Şubat 2021'de Velodyne Lidar, Ultra Puck sensörleri sağlamak için ThorDrive ile beş yıllık bir satış anlaşması yaptığını duyurdu. ThorDrive, Kuzey Kentucky Uluslararası Havaalanı'ndaki otonom bir araç programında kargo yer destek traktörlerine güç sağlamak için Velodyne'nin lidar sensörlerini kullanıyor. ThorDrive, otonom sürüş teknolojisini geliştirmek için 2010'dan beri Velodyne lidar sensörleri kullanıyor.
· Ocak 2021'de Innoviz Technologies, Japonya'da InnovizOne satmak için Macnica ile bir ortaklık kurdu. InnovizOne, otomotiv sınıfı bir LiDAR sensörüdür. Bunun dışında, şirketin portföyünde, yüksek performanslı, otomotiv sınıfı bir LiDAR sensörü olan InnovizTwo ve gelişmiş yapay zeka ve makine öğrenimi tabanlı algılama ve izleme özelliklerine sahip Innoviz'in algılama yazılımı gibi başka ürünleri de bulunuyor. InnovizOne, 2018 yılında tamamen elektrikli iX otonom otomobil programı nedeniyle BMW tarafından seçildi.
Kuzey Amerika Pazara hakim olacak
Kendi kendine giden arabalar California, Texas, Arizona, Washington, Michigan ve Amerika Birleşik Devletleri'nin diğer eyaletlerinde zaten test edilmiş ve kullanılmıştır. Ancak, hareket kabiliyetleri şu anda belirli test alanları ve sürüş koşullarıyla sınırlıdır.
Ülkedeki çeşitli teknoloji şirketleri, test edilen toplam kilometre sayısı bakımından yeni kilometre taşlarına ulaşıyor. Örneğin Cruise LLC, bir güvenlik sürücüsünün devralması gerekmeden önce araçlarının ne kadar ileri gidebileceğine ilişkin rakamını ikiye katlayarak 2020'yi tamamladı. Şirket, Kaliforniya'daki 770.000 mil testinde 27 ayrılma olduğunu bildirdi. 2020'deki testler sırasında, insan sürücü geçen yıl her 12.221 mil ile karşılaştırıldığında her 28.520 milde bir kontrol etmek zorunda kaldı.
Benzer şekilde, Apple Inc., geliştirilmiş otonom teknolojisine atfedilen, 2019'a göre kat edilen kilometrenin iki katından fazlasını deneyimleyen otonom arabalarının yol testlerini 2020'de tamamladı. Kaliforniya Motorlu Taşıtlar Departmanı'nın bir raporuna göre, şirketin arabaları 2019'daki 7.544 mil ile karşılaştırıldığında 2020'de 18.805 mil yol kat etti.
Ülke, çeşitli yerel şirketlerin yanı sıra, diğer ülkelerden şirketlerin girişine de tanık oluyor. Örneğin, Şubat 2021'de Vietnam'ın yerli otomobil üreticisi Vinfast, otonom araçları Kaliforniya'nın halka açık caddelerinde test etme izni aldığını duyurdu. Şirket, elektrikli araçlarını ABD pazarında ticarileştirmek için bu izni arıyordu.
Kanada, Kuzey Amerika'daki otonom araç testleri açısından geride kalıyordu. Waterloo Üniversitesi, Kasım 2016'da sürücüsüz araçları ve kamyonetleri test etmeye başlamak için Erwin Hymer Group ve Blackberry QNX ile güçlerini birleştirdi.
Öte yandan, Meksika'nın Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada ile yeni ticaret anlaşmasının otonom teknoloji transferi için daha fazla fırsat yaratması bekleniyor. Bununla birlikte, altyapının iyileştirilmesi için yer var.
Rekabet Ortamı
Otomotiv endüstrisindeki donanımdan yazılım firmalarına kadar birçok oyuncu, büyüyen otonom sürüş teknolojisi trendine girmeye odaklanmaya başladı. Böylelikle, otomotiv endüstrisinde son üç yılda (yani 2018-2020) otonom araçlar geliştirmeye yönelik ortaklıklar, işbirlikleri ve yatırımlar önemli ölçüde arttı. Tahmin dönemi boyunca büyümeye devam etmeleri muhtemeldir, bunun başlıca nedeni, çeşitli ülkelerde hükümetlerin ve özel sektörlerin otonom sürüş aracı teknolojisini teşvik etmek için artan desteği nedeniyle.
Ocak 2021'de Automotive Grade Linux, Aicas, AVL ve Citos'u yeni Bronze üyeler olarak dahil ettiğini duyurdu. AGL, otonom sürüş de dahil olmak üzere araçlarla ilgili tüm teknolojilerin gelişimini hızlandırmak için otomobil üreticilerini, tedarikçileri ve teknoloji şirketlerini bir araya getiren Linux Vakfı'nda açık kaynaklı bir projedir.
Büyük oyuncular
Son gelişmeler
- Şubat 2021'de Aurora, büyük ölçekte sürücüsüz otomobiller inşa etmek ve dağıtmak için Toyota ve Denso ile stratejik bir işbirliğine girdiğini duyurdu. İşbirliği, Toyota Sienna'dan başlayarak Aurora Driver ile donatılmış sürücüsüz araçları geliştirecek ve test edecek. 2021'in sonunda şirketler, Siennas'ın ilk filosunu test etmeye başlamayı bekliyorlar.
- Şubat 2021'de Goodyear Ventures, büyüyen yatırım portföyüne TuSimple'ı eklediğini duyurdu. TuSimple, Arizona, Teksas, Çin, Japonya ve Avrupa'da sürücüsüz kamyonlar işletmektedir. Şirket ayrıca ticari kullanıma hazır Seviye 4 otonom sürüş çözümü geliştiriyor. Goodyear, 2020'de daha önce TuSimple'ın Otonom Yük Ağına lastikler ve lastik yönetimi çözümleri sağlamak için stratejik bir ortaklığa girdi.
- Ocak 2021'de Baidu Apollo, California Motorlu Taşıtlar Departmanı'nın (DMV) Baidu'ya izin verdiğini duyurdu. İzin, şirkete, sürücüsüz araçları eyaletteki halka açık yollarda test etme yetkisi verecek.