Yerel Seçim öncesi; AKP Hükümeti’nin Ulaştırma Bakanı,” Pendik-Halkalı Hattı’nı inşallah 2019’un ilk çeyreğinde hizmete açacağız!” demiş.
Yerel Seçim 2019’un ilk çeyreğinde.
Ant olsun ki; 128 Yıllık Adapazarı Tren İstasyonu’na Tren gelmezse, 17 Yılın Kent Yöneteni hiçbir Adaya oy vermem!
Adapazarı Garı’nın yok ediliş nedenini(!) bilen AKP’li bilir? Sakarya Halkı bilmiyor. Ama, Sakarya’da tarihi süreçleri iyi izlerim, emin olun bilenler çok!
Sen milyonlarca fakir fukarayı insan yerine koyma; Binlerce üniversite ve lise öğrencisine treni çok gör; 1 Milyon Sakaryalıyı yok say; Kazan kazan oyna?
Tren; Devletin en ucuz, en rahat, en kolay, en güvenli ulaşım aracı. H.Paşa Trenini yok edene ben niye oy vereyim? Sakarya, treni almadan oy vermesin!
***
Sakaryalılar, ellerinden alınıp, deve edilen Devlet Mal-Mülklerini bilmiyor. Bilenler yaşlandı. Bir kısmı elindekinin alınmasından korkup, kenara çekildi.
İstanbul Ekspresi Treni başladığı gün, halk Atatürk Bulvarı’ndan trene binecek. Haydarpaşa’da inip, direk Vapura geçecek.
İnternette Eski Adapazarı Fotoğrafları’na tıklayın. Tren raylarının Atatürk Bulvarı’na kadar geldiği yılları görün. Fotoğrafları S.B. Arşivi’nde sürüsüyle.
***
Otobüs yolcusu asla azalmaz. Tren varken de otobüs yolcusu hep vardı.
Tren yolculuğun saati uzun. Ama, ucuz ve güvenli. Çocuklar ve indirimli yolcular için yarı fiyat gibi. Devlet yıllardır dar gelirli halkının yanındaydı…
Hayatımızı maddi-manevi etkileyen bir ulaşım aracı Tren elimizden alınırken susup oturamazdım; “ Yaşanabilir şehir!” de diyemezdim.
128 Yıldır Türkiye’nin en verimli çalışan Adapazarı Tren Garı’na, 2019 Yerel Seçimi öncesi Treni getiremeyen BENCE şehirde kapıları çalmayı da hak etmez.
Demiryol İş’ten,“ Pendik-Halkalı Treni 2019’un ilk çeyreğinde seferlere başlayacak!” diyen Ulaştırma Bakanı’na Yerel Seçim selamları olsun!
TÜVASAŞ DİKEN ÜSTÜNDE;
KAĞIT FABRİKALARI PİŞMANLIĞI GÖRÜLDÜ !
TÜVASAŞ, ROTEM sonrası yıllarda Sakarya vergi rekortmenleri içinde gösterilir. Ben de huylanırım. Sanki,” ROTEM iyi ki geldi!” diyelim gibi?
Demiryol-İş’te, yılların üretim rakamları da, çalışan işçi sayıları da vardır.
Tüvasaş’ta üretim rakamları artıyorsa, kar ve vergiler de artar. Ee, Onlar artıyorsa; çalışan İşçi Sayısı da artar. Çalışan sayısı rekora yürür! İşçi sayısı ne ?
***
Aklım, küt diye TÜVASAŞ’ın koynuna sokulan Güney Koreli ROTEM’e takılır?
ROTEM, Türkiye’nin Büyükşehirlerine metro trenleri yapıyor. ROTEM’in yaptığı araçlar İstanbul Boğazı’nı deniz altından bile geçiyor.
ROTEM işe başladığı günden beri ülkemizde ne kadar kar yaptı bilemeyiz? Ne kadar vergi ödedi? Türkiye ile yaptığı sözleşme gereklerini yaptı mı?
ROTEM’in Türkiye sözleşmesinde, her yıl MİLLİ-YERLİ Yan Sanayi parça oranını artırma şartı var. ROTEM, her yıl yan sanayi parça oranını artırdı mı?
SATSO ve Sakarya Milletvekilleri O sözleşmeyi incelemeli. “ Metrolar-Raylı Sistemler MİLLİ olmalı!” diyen AKP’nin Milletvekilleri de harekete geçmeli?
SATSO, sözleşmedeki Yerli Yan Sanayi oranı için ROTEM’i ziyaret eder mi? Tartışmayı Demiryol-İş de irdelemeli. Çünkü sözleşme metni sendikada vardır.
***
Asıl tehlike; TÜVASAŞ ve TANK PALET’in özel sektöre devredileceğinin DİLLENDİRİLMESİ? Bu işler ilkin yandaş medyalarda dillendirilir.
Bakın; Yerli Devlet Mal ve Mülklerinin değeri anlaşılıyor. Hükümet Balıkesir SEKA Kağıt Fabrikası’nı açacakmış? YERLİ MALI kağıt bu önemi çok iyi hatırlattı.
Sakarya da,“ Tank Palet ve Tüvasaş BMC’ye devredilecek!” söylentilerini bu örnek üzerinden tartışabilir.
Sakarya’nın elindekiler kağıt filan değil. Ülkenin Milli Savunma Sistemleri!