Daha önceleri, yılbaşından önce falan cep telefonumun fatura bilgileri, son ödeme tarihiyle birlikte mesaj olarak gelirdi. Son iki aydır, sadece, ‘faturanızın son ödeme tarihi şu gündür’ diyor o kadar. Rakamsal bilgileri nedense kestiler. ‘Bu işin içinde bir hinlik var’ diye düşündüm, yanılmamışım.

                                                            **

Faturamı ödemek için her zaman gittiğim merkeze gittim. Telefon taksitim ile birlikte her ay ödediğim fatura 84 lira. Görevli numaramı aldı ve… ‘Faturanız 141 lira 50 kuruş’ dedi. Ek paket falan almadım. Hiçbir mesaja, ‘evet’ yazmadım. Yani imkansız. 55-56 liralık bir fark.

                                                              **

Ben işin 55-56 lirasında değilim ama bilirsiniz, sinekte küçük ama mide bulandırıyor. Görevliye, ekrandan bakıp, söz konusu 55-56 farkın nedenini bana söylemesini istedim. Yıllardır, böyle sıkıntı olduğu zaman, sizin sayfanızı açtıkları anda, eğer böyle fark falan varsa, oradan görüp sizi bilgilendiriyorlardı.

                                                            **

Bu isteğim karşısında görevli bayan, ‘Bağlı olduğumuz operatör, yılbaşından itibaren bizlerin o bilgileri görmesini engelledi. Bu nedenle sizin faturanızın 55-56 liralık farkının nedenini öğrenmek için, 542’den müşteri hizmetlerini arayabilirsiniz’ dedi…

                                                             **

Merkezden çıktım, bir köşede 542’yi tuşladım. Karşımda mekanik bir bant sesi. Bir sürü soru, ‘İşlem yapmak istediğiniz numara, sizin numaranız mı?’ , ‘Şunun için şu, bunun için bu tuşu tuşlayın’ falan diye yirmi dakikaya yakın süren bir cebelleşme.

                                                              **

O mekanik ses bir ara, ‘542’den yaptığınız konuşmalar paketinizden harcanmakta ve dolayısıyla, faturanıza eklenmektedir. Müşteri hizmetlerimizi ücretsiz olarak 7000’den arayıp, sorununuzu çözebilirsiniz’ veya buna yakın birkaç cümle söyledi.

                                                               **

Kapattım, bu kez 7000’i aradım. İnanın sisteme girmek için verdiğim çabayı, Amerika Birleşik Devletleri Elçiliği’nde veya Konsolosluğu’nda gösterseydim, kesin ABD vizesi ve oturma izni alırdım! Bu kadar yani. ‘Şunu tuşlayın’ olmadı, ‘bunu tuşlayın’ ‘tuş’ , ‘tuş’ , ‘tuş’ , ‘tuş’ derken ben tuş oldum ve telefonu kapattım.

 

                                                                   **

542 ve 7000’den ilgili müşteri hizmetlerine, sorunumu aktarmak için yaklaşık 40 dakika mücadele etmeme rağmen başaramadım. Başaramamaktan ziyade, son tuşta sizi birileri engelliyor sanki. Nihai görüşmeye bir türlü geçemiyorsunuz.

                                                                   **

Birkaç saat sonra sinirim yatıştıktan sonra yine 542 ve 7000’den ilgili müşteri hizmetlerinin benim sorunumu çözecek bölüme ulaşamadım. Sonra da gittim kuzu kuzu 141 lira 50 kuruşu yatırdım! Faturanızın üzerine, belli bir rakam ilave ediliyor ama siz bunun nedenini öğrenemiyorsunuz. Haraç değil de nedir?

                                                                   **

Vali, Bakan, Başbakan hatta Cumhurbaşkanının Özel Kalemlerine ulaşabilirsiniz ama bu operatörlere ulaşmak hak getire. 542 ve 7000 deyince bilenler anlamıştır. Bahsettiğim operatör vodafone.

                                                                   **

Zaten, sözleşmemin bitmesine bir-iki ay kaldı. Biter bitmez, yeni sözleşme yapmadan bir başka operatöre geçeceğim. Hem para ödeyeceksin, hem de böyle saygısızlık göreceksin… Üstelik, ödediğin paranın yarısı da haraç!..