Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası’nın şubat ayı meclis toplantısı önceki gün Karasu’da yapıldı. Karasu, bu şehrin ihracatı açısından da en önemli ilçe. Karasu Demiryolu, OSB’lerde üretilen malları Karasu Liman’ına taşıyacak ve Sakarya ihracatta patlama yapacak. Konuşmacıları dinlerken ‘Güzel şeyler de oluyormuş’ dedik ister istemez.
**
Mesela toplantıda konuşan Karasu Limanı Müdürü Erhan Doğan şunları söylüyor, ‘...Marmara Bölgesinin İstanbul’a açılan en yakın kapısıyız. Sakarya için bu çok önemli. Çevremizdeki limanlar tamamıyla sadece belirli noktada sadece kendi ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş olan limanlardır. Karasu Limanımız ile biz herkese ayrı bir elbise dikecek pozisyondayız. Butik bir liman işletmeciliği yapacağız..’ Güzelin de ötesi.
**
Sonra SATSO Yönetim Kurulu Başkanı Kösemusul’un toplantıda yaptığı konuşmaya kulak verdik, ‘..Ülkemizin Ocak ayı ihracatı yüzde 15, otomotiv ihracatı yüzde 37, Rusya’ya ihracat yüzde 57, Irak ise yüzde 42,4 arttı. Sakaryamız 2017’ye ihracatta rekor kırarak başladı. Ocak ihracatımız 454 milyon 537 bin dolar, artış oranı ise yüzde 267. Bu rakamlarla Türkiye ihracat sıralamasında 6’ncı sıraya yükseldik. Sakaryamız iş dünyasını yürekten kutluyorum. Başarımızın artarak devam edeceğine inanıyorum. Hedefimiz ilk 5’te daima yer almak..’ Harikanın da harikası…
**
Kesömusul’a kulak vermeye devam ediyoruz, ‘Türkiye’nin 2023 hedefleri çerçevesinde bizde Sakarya ili olarak hedeflerimizi ifade ettik ve dile getirdik. Bulunduğumuz görevde hedefimiz çerçevesinde Sakarya’yı ihracatta ilk 5 il içine sokmak ve bu anlamda çok önemli çalışmalar elde ettik. Bugün geldiğimiz noktada bu ihracattaki en önemli parametrelerinden bir tanesi Karadeniz’den dünyaya açılan bir Sakarya vizyonu çerçevesinde bir liman faaliyetimizin devreye girmesiydi. Bugün limanımızın devreye girdiğini gördük hep beraber Sakarya ve ülke ekonomisine ihracat anlamında katkı sağlayacak çok önemli bir çalışma..’ Mükemmel on numara..
**
Biz bu mükemmelliklerle, güzel hedeflerle mayışmışken kürsüye bu defa SATSO 17. Meslek Komitesi Başkanı Mehmet Çatalbaş geldi. Çatalbaş doğma büyüme Karasulu’dur. Ayrıca yılların siyasetçisi olduğu için, bölgesinin tüm sorunlarını da çözüm yollarını da avucunun içi gibi bilir.
**
Kürsüye çıktı, Kocaali-Akçakoca yolunu sordu. ‘Neden hedeflenen hızda değil?’ diye sordu. Sonra, Adapazarı-Karasu duble yolunun artık ihtiyaca cevap vermediğini söyledi. Karasu-Kaynarca duble yolunun olmazsa olmaz olduğunun altını çizdi. Sonra bombayı patlattı..
**
‘..Sakarya’nın sanayi üretimini Karasu Limanı’na aktarmak için büyük işlevi olan Karasu Demiryolu inşaatı 6 Şubat 2017 tarihinde yine durdu. İlgili firma olan Seza İnşaat, makine parkını Ferizli-Karasu yolundaki şantiyesine çekti, işçilerini de memleketlerine yolladı. Şimdi ortada böyle bir durum var. Bu sorun çözülmeli..’
**
Biz konuşmacıları dinlerken, güzellikler ve mükemmel hedefler nedeniyle genişleyen kalbimiz, Çatalbaş’ın konuşmasıyla, özellikle de demiryolu inşaatının yeniden durduğunu söylemesiyle şimdi de daralmaya başladı. Meğerse demiryolu inşaatının bir kez daha lastiği patlamışta haberimiz yok!..
**
Ne oldu şimdi? Dört yıldan fazla bir zamandır tek başına iktidar bir demiryolunu sonuçlandıramadı. Kutsal 2023 hedefine giderken, bu demiryolu inşaatının neredeyse 23 kere lastiği patladı!. Yok ödenek yokluğu, yok proje değişimi, yok bilmem ne…
**
Liman Müdürü Doğan’ın da, SATSO Yönetim Kurulu Başkanı Kösemusul’un da anlattığı güzellikle çer-çöp oldu gitti. Sizin demiryolunuz olmazsa, ihraç edeceğiniz malları Karasu’ya nasıl ulaştıracaksınız? ‘TIR ve kamyonlarla’ diyorsanız, bırakın demiryolu inşaatını. Yok, ‘Demiryolundan’ diyorsanız, gereğini yapın…