Sayın Vali İlimize 4 ay önce geldi. Bir şehri 4 ay da değil, 4 yılda bile, ayrıntılı öğrenmek mümkün değil… Bence SASTOP ile birkaç toplantı iyi olabilir!

Her Valimiz için öyle düşünürüm. Her konunun zaten ilgili kamu birimleri, müdürlükleri var. Detaylar ve konularıyla ilgili yasalar Onlardan alınır.

Sakarya’da var olan medya mensuplarıyla bir araya gelerek, ilimizdeki kimi sorunları paylaşmaları da doğrusu çok yararlı olmuş.

Bizim Sakarya Gazetemiz de toplantıyı geniş ve çok güzel haberleştirmiş. Geniş haber iç sayfadaydı ve BTS’nin “ Gar Mektubu “ ile iyi bütünleşmişti.

**

Sayın Valimizin, Adapazarı Garı konusundaki değerlendirmesi, hiç kuşkum yok ki, 4 aylık sürede kendilerine aktarılan bilgilendirmelerle sınırlı.

Hiçbir YAN da ve Rant Çevrem YOK; bildiklerimi sunmaktan kaçamam.

Ne Ulaşım Sektörü’nde Günün Önemlisi’yim; ne de Balıklı İş’lerin siyasetçisi!

118 Yıllık Adapazarı Garı’nı yok etmek istemenin arkasındaki asıl Gücü ve İŞ’i bilemem? Ama, O TREN konusunda söyleyeceğim çok şey var!

**

TEM ve D.100 karayollarında tüm ülke ulaşımı hemen her gün kilitleniyor.

Çünkü; Haydarpaşa, Derince, Hereke, İzmit, hatta Trakya limanlarından, garlardan trenle yapılan YÜK ve YOLCU taşımaları son 5 yıldır yapılamıyor.

1 Gemi ile gelen YÜK 3-5 Tren ile Anadolu içlerine ve ülke ötesine kadar taşınıyordu. Şimdi 1 Gemi yükü en az 70-80 Tır ile TEM’de ve D.100’de…

O Tren yok; binlerce yolcu taşıyan sayısı bilinmez otobüs-minibüs TEM’de.

BALIKLI GAR PROJESİ VE

DEMİRYOLU PANAYIRI UNUTULMASIN : -)

Sayın Valimize, gazeteci arkadaşlarımız şu meşhur, “ Balıklı Gar Projesi “ ile ilgili haberlerini arşivlerinden derleyip sunabilseler : -)

Asla, hiçbir gün kendilerinin yaşamayacağı, bir şehrin sosyal ve ekonomik hayatına kast ettikleri görülecektir.

**

Balıklı Gar Projesi dile geldiği gün hemen İzmit’e gitmiştim. Real, Outlett Center, Özdilek, Carrefoursa gibi dev AVM ve marketleri metre metre ölçtüm.

Çünkü; Devrin Uyanık Rantçıları, “ BALIKLI GAR PROJESİ, Adapazarı’na ve Şehir Ticareti’ne çağ atlatacak bir proje olacak!” gibi şişiriyordu O İŞİ.

Her aşamasına deli gibi karşı çıktım. En üst düzeyde, “ Gel, görüşelim!” dendi. O gün yazdığım “ Gazete Yönetimi de gelirse, görüşürüm.” dedim ve gittik.

“ Çok iyi bir Proje! Niye olmaz, niye karşısın !” diye sorulunca, cevabım;

“ İzmit Real veya Özdilek tek başına Adapazarı’nı kurtarır mı?” diye sordum. Cevap beklemedim; “ Asla ! Balıklı Gar da öyle bir proje olamaz!” dedim.

“ Adapazarı Garının 1. Geçidi’nin eni kaç metre ? OFİS ve Donatım Geçitlerinin enleri kaçar metre ?” diye sordum. Ve; kendim cevapladım, “ 20-25 metre!”

Devam da ettim; “ İzmit’te REAL’in, Özdilek’in, Carrefour’un ve Outlett’in eni ve boyu 200 metreden fazla! Onların hepsi İzmit’i kurtarabildi mi?”

Dev AVM- İŞ merkezlerinin hiç birisinin eni-boyu 200-300 metreden az değil.

“ Altına 600 bilmem kaç otoluk otopark yapacağız!” masalı da ayrı. Sabah işe gelen dükkan sahipleri arabasını koysa, alışverişe gelenler trafiği kilitler.

“ Bize lazımsınız mutlaka görüşeceğiz!” dendi. Ardından, sanki hain ilan edilmeye hiç de şaşırmadım!.. Galiba kandırılamadık?

ADA TRENİ;

TEM VE D.100’Ü KURTARACAK ÇAREDİR!

TÜRK-İŞ Genel Başkanı Ergün Atalay’ın, çok ve içten Sakaryalı olduğuna halen inanırım. TCDD Demiryol-İŞ Sendikası’nın da yılların Genel Başkanı’dır.

Atalay, TCDD’nin arşivlerine ve bilgilerine herkesten daha çabuk ve doğru ulaşır. Sakaryalılar adına kendisinden bir isteğim olacak;

“ Atalay Kardeşim; Adapazarı-Haydarpaşa Ekspresi’nin son 8-10 yıllık Günlük-Aylık-Yıllık Yolcu Doluluk Sayılarını çıkarttırabilir mi?

Türkiye’de kar-zarar eden Tren Hatları arasındaki yeri de çok önemli. Biz kar-zararda da neredeyiz görelim. Sendikamızın bir Sakarya Raporu olur!”

**

Hayatımız, Üniversite zamanlarımız hep O Trende geçti. Oturacak yer bulmak her zaman sorundu. Ayakta çok geldik, gittik.

Hafta sonları, başları yarım saat önce giden ancak rahat yer bulurdu. Bayram ve büyük tatillerde ise birkaç gün önce gidersen, belki rahat gidersin!

Haaa!..O TREN, fakirin tek umuduydu, tek ! 4-5 yıl önce İstanbul’dan gelen son trenlerden birinde eşimle birlikte geldik.

Yaşı 40-50 arası 2 kadın; yaşı 30-35 gibi 1 anne ve 6 çocuk; 9 kişilik aile orta karşılıklı koltuklarda yolcuydular…SADECE 3 BİLETLE; 35 TL gibi!..

Anladınız mı şimdi, SOSYAL DEVLET nedir?

Sadece Ulaşımı kilitleyip, köreltmedik; Sosyal Devleti de zedeledik!

O Tren Türkiye için de, Sakarya için de hayat demektir.