Trafik sigorta prim artışları durmadığı gibi, sorunlarla ilgili çözümde üretilmiyor. SEDDK, yapılan yeni düzenlemeyle motorlu araç sahipleri için zorunlu olan trafik sigortasını düzenlemekten kaçınan sigorta şirketlerine de farklı tedbirleri uygulamaya aldı. Bu kapsamda kurum, bu şirketlerin belirlenen sigorta branşlarına veya tüm branşlarına poliçe düzenleme ve yenileme yetkisini 3 ila 30 gün boyunca durdurabilecek, kaçınmanın devamı halinde bu süreyi 2 katına çıkarabilecek. SEDDK, almış olduğu cezai yaptırımı ile sonucun ne olacağını ileride hep beraber göreceğiz.

Eylül ayında yüzde 20 zam

Üst üste yapılan artışlara bir yenisi daha eklendi. Uzun süredir sektör temsilcileri kur ve araç fiyatlarındaki artış sebebiyle güncelleme talep ediyordu. Bu kapsamda Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (SEDDK) yeni yönetmeliğiyle hasar prim dengesini gözeterek trafik sigortası tarifeleri güncellendi. Böylece otomobil trafik sigortası primlerine eylülden geçerli olmak üzere yüzde 20 zam yapılırken, aylık artış oranı da yüzde 2,25 ten yüzde 4,75’e çıkarıldı.

Hasarsızlık indirim oranlarında da düzenleme yapıldı

Zorunlu trafik sigortası azami prim oranlarında artış yapılırken, hasarsızlık prim indirim oranları ise düşürüldü. Buna göre; prim indirim oranları 7’nci basamak için yüzde 45’ten yüzde 42’ye, 6’ncı basamak için yüzde 30’dan yüzde 22’ye, 5’inci basamak için yüzde 15’ten yüzde 10’a indirildi. Düzenlenecek poliçelerde hasar sebebiyle ödenecek prim artırım oranları da 3’üncü basamak için yüzde 50’den yüzde 45’e, 2’inci basamak için yüzde 100’den yüzde 90’a 1’inci basamak için yüzde 150’den yüzde 135’e düşürüldü.

Yeni uygulamalar çözüm getirir mi?

Çözüm yerine prim artışları ve zam. Bu konu, (SEDDK) ve sigorta şirketleri arasında görüşülen ama çözümü netleşmeyen sorun olarak gözükmekte. Araç sahipleri ve gelen tepkiler dikkate alınmıyor gibi gözükmekte, sorun sadece sigorta şirketlerinin istekleri doğrultusunda değerlendiriliyor.

Zorunlu trafik sigortaları ve diğer branşlarda ülke geleninde yüze 60 üretim yapan acentelerin talepleri neden değerlendirilmiyor?

Acentelerin taleplerinin değerlendirilmesi yerine, acentelere tüm zorluklar uygulanıyor. Üretimi durdurma, zorunlu trafik sigortalarında sınırlama, hafta sonları üretimi ekranını kapatma, taksit imkanının kaldırılması, primlerin ay içerinde değişmesi gibi zorluklar. Bu uygulamalar nedense acentelere yapılmaktadır. Diğer satış kanalı bankalara bu uygulamaların yapılmadığı görülmektedir.

Direkt satış yapan, araç sahipleriyle muhatap olan acentelerin taleplerinin dinlemesi önemlidir.

Kalın sağlıcakla,

Hasan KORKMAZ.