Eğitimde Gerici Dönüşüm

TMMOB'ye bağlı odalar, AKP iktidarında eğitimde yaşanan dönüşümleri "karşı-devrimci" olarak nitelendirerek, bu sürecin laiklik, çoğulcu demokrasi, kamu/toplum yararı ve bağımsız yargı gibi alanlarda olduğu gibi eğitimde de köklü değişikliklere yol açtığını belirtti. İstanbul Sözleşmesi’nin feshi, Medeni Kanun’un değiştirilmesi ve karma eğitimin kaldırılması gibi adımların, Türkiye'nin çağ dışı bir rejime doğru sürüklendiğinin göstergesi olduğunu ifade ettiler.

Bilim ve Laiklikten Uzaklaşma

Basın açıklamasında, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nin, dilden tarihe, felsefeden fen bilimlerine kadar tüm laik ve bilimsel içerikleri yok ettiği, fizik, kimya, biyoloji ve matematik gibi evrensel ve bilimsel derslerin önemsizleştirildiği eleştirisi yapıldı. Bu durumun mühendislik ve mimarlık eğitimlerinin niteliğini daha da düşüreceği vurgulandı.

İdeolojik Müfredat Değişiklikleri

TMMOB, müfredatın siyasal İslamcı sömürü-rant ve zulüm düzenine hizmet edecek "kindar-dindar kuşaklar" yetiştirmek üzere şekillendirildiğini iddia etti. Devletin eğitim sistemi üzerinden kendini ve temsil ettiği egemen sınıf çıkarlarını yeniden üretmesinin en güçlü ideolojik ve kültürel aracı olduğunu belirten odalar, evrim, laiklik ve fen bilimleri tarafından ortaya atılan bilimsel kavramlar, normlar ve evrensel doğruların dışarıda bırakıldığını ifade etti.

Toplumsal Cinsiyet ve Aile Yapısına Müdahale

Aile ve toplumsal cinsiyet ilişkileri üzerinde yapılan değişikliklerin, Medeni Kanun’un çerçevesini geçersizleştiren bir içerikte olduğu, aile kurmanın İslam Hukuku’ndaki şartlara göre şekillendirildiği eleştirildi. Kadınların kamusal yaşamdan çekilmesi, çocuk yaşta evliliklerin olağanlaştırılması gibi uygulamaların, siyasal İslam ideolojisinin eğitimdeki yansımaları olarak gösterildi.

TMMOB'ye bağlı odalar, bilimi, laikliği, evrensel doğru ve normları savunmaya devam edeceklerini ve şeriat yönelimli gericiliğe karşı duracaklarını kamuoyuna duyurdu.

Editör: Ayten Gülez Kaya