Komitenin SATSO hizmet binasında gerçekleştirdiği son aylık olağan toplantısının ana gündemini oluşturan bu konuda vatandaşların yaşadığı mağduriyetler ve bu sorunun sektörde oluşturduğu itibar zedelenmesine yönelik Komite Başkanı Erdem Yaşar, Başkan Yardımcısı İsmail Barış Dalkan, Meclis Üyeleri Adem Bilgen ve Emrah Tetik ile Komite Üyeleri Salih Kılınçarslan ve Cüneyt Öztürk tarafından fikir alışverişi yapıldı.

Komite Başkanı Erdem Yaşar ve komite üyeleri; özellikle arama motorlarında verilen reklamlar ve sosyal medya hesaplarıyla tüketicinin kolayca yanıltıldığını belirterek şunlar dile getirildi:

“Ekim ayının ortasından itibaren kendini gösteren soğuk havalarla birlikte kombi ve tesisat bakımı veya arızası konusunda tüketicilerimizin talepleri arttı. Sektörümüzde bu işin ustası olup tecrübesini kayıt dışı ve yetkisiz şekilde faaliyet göstermekte kullanan kişilerden yaşanan mağduriyetlerin yanında maalesef tecrübe ya da tecrübesizliğini tüketiciyi mağdur etmek veya dolandırmak amacıyla kullananlar da var.

Komite olarak tüm imkanlarımızı kullanarak bu konuda tüketicilerimizi bilgilendirmeye çabalasak da internetin bu kadar yaygın olduğu bir dönemde sahte servisler her yerde karşılarına çıkabiliyor. Tüketiciler yaşadıkları sorunlarda hemen internetteki arama motorlarından faydalanıyor. Yaşadıkları sorunların, problemlerin çözümlerini aramakla birlikte aynı zamanda bu sorunları çözecek yetkili teknik servisleri de internetteki arama motorları ile çağırıyorlar.

Amaçları tüketiciyi mağdur etmek olan kişi veya firmalar arama motorlarına kolaylıkla reklam veriyor ve arama sonuçlarında en üstte yer alabiliyor. Aynı zamanda sosyal medya hesaplarını da kolaylıkla açarak büyük firmaların logolarını kullanıyor, ismini yetkili servis koyabiliyor, telefon numarasından kolaylıkla tüketicileri kendine çekiyor. Bunun yanında 0850 ya da 444’lü resmi numaraları da kolayca kullanabiliyor.

SERBİS Uygulaması ve Firmaların Resmi Web Sitelerinin Kullanılmasını Tavsiye Ediyoruz

Sektörümüz ciddi hacmi olan, her haneyi ilgilendiren, gittikçe altyapı olarak daha da yayılan ve insanlığın hayatını kolaylaştıran bir sektör. Ancak bir o kadar da tehlike arz eden, en ufak ihmalde insan hayatını tehdit edebilen, tecrübe ve bilginin çok önemli olduğu bir sektör. Tüketicilerimiz mutlaka her zaman şüpheci ve garantici davranmalıdır. Yetkili servis ihtiyacında mutlaka kullanılan markanın internet sitesindeki servis listesi kontrol edilmeli ya da yetkili servis aramaları için Ticaret Bakanlığı’nın resmi hizmeti olan ve her yetkili/özel servisin kayıt olma zorunluluğunun olduğu SERBİS (servis.gov.tr) adresinin kullanılmasını öneriyoruz.

Üst yetkililerimizden de bu konuda denetimleri artırmalarını, güven veren numaralar olan 444 veya 0850’li numaralara ulaşımı zorlaştırmalarını istiyoruz.”

Editör: Haber Merkezi