Başlamayan Bitiş: Sürekli Ertelenen Vaat
İlk olarak 2010 yılında 360 milyon TL'lik bir bütçe ile başlayan proje, 25 ayda tamamlanması öngörülüyordu. Ancak 2024 itibarıyla, projenin tamamlanma oranı sadece %23 seviyesinde kaldı. Projenin toplam maliyeti 825 milyon TL'ye ulaşırken, bataklık gibi zorlu arazi koşulları ve planlama hataları, projenin önünü kesen başlıca engeller oldu.
Yanıtsız Sorular
CHP Sakarya Milletvekili Ayça Taşkent, projenin gecikmesini ve artan maliyetleri TBMM gündemine taşıdı. Taşkent, projeye dair yönetimden detaylı açıklamalar talep etti, ancak aldığı yanıtlar yetersiz kaldı. Resmi açıklamalarda, projenin sadece altyapı çalışmalarını kapsadığı ve uluslararası standartlarda bir demiryolu olarak tamamlanması için çalışmaların devam ettiği belirtildi.
Mega Projelerin Ardındaki Gerçek
Yıllardır süregelen gecikmeler ve artan maliyetler, yönetimin projeyi başarıyla yönetemediği eleştirilerini beraberinde getirdi. Taşkent, hükümetin mega projeleri yurttaşa "müjde" olarak sunma çabasının artık bir illüzyon olmaktan çıktığını ve halkın bu yükten kurtulmak istediğini belirtti. Yapılan harcamalar ve proje gecikmesinin kamu zararı oluşturduğunu vurgulayan Taşkent, şeffaflık ve hesap verilebilirlikten uzak yanıtlarla karşılaştıklarını ifade etti.