Bölgesel Ticaretin Can Damarı Olacak Proje
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 13 yıl sonra gerçekleştirdiği Irak ziyaretinde gündeme getirilen Kalkınma Yolu Projesi, bölgesel ticareti destekleme hedefiyle dikkat çekiyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu tarafından detaylandırılan bu proje, uzun süredir yapımı tamamlanamayan Adapazarı-Karasu ve Bartın demiryolu hatlarını da kapsıyor. Bu hattın projeye dahil edilmesi, bölge için yeni yatırımların önünü açarak önemli bir kalkınma fırsatı olarak görülüyor.
Sakaryalılar İçin Heyecan Verici Gelişmeler
Yeni Şafak Gazetesi'nin raporuna göre, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, önümüzdeki altı ay içerisinde demiryolu ihalelerini gerçekleştirecek. Özellikle Çukurova gibi Akdeniz bölgesinin kilit sanayi ve tarım alanları, mevcut hatlar üzerinden yeni bağlantılarla demiryolu ağına entegre edilecek. Filyos sanayi bölgesine yeni doğalgaz ve sanayi bağlantı hatları kurulurken, Karasu, Akçakoca ve Zonguldak, demiryolu ile daha kolay ulaşım imkanı bulacak. Bu bağlantılar, Sakarya ve Düzce'nin Zonguldak'a demiryolu ile bağlanmasını sağlayacak.
Karasu Demiryolu Hattı'nda Son Durum
Karasu demiryolu projesi, 2012 ve 2017 yıllarında yaşanan duraklamaların ardından 2018'de yapılan revize ihale ile yeniden başladı. İtalyan RPA S.R.L. firması tarafından hazırlanan ve Karasu'dan Bartın'a uzanan demiryolu bağlantı projesi, bakanlık tarafından kabul edildi. 2022'de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yayımlanan 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı'nda, Sakarya için planlanan kara ve demiryolu projeleri arasında Arifiye-Karasu demiryolu hattının 2029 yılına kadar tamamlanması öngörülüyor.
Projenin Ayrıntıları
Karasu demiryolu hattının ilk etabı olan Karasu-Arifiye arasında, 55 kilometre uzunluğunda yolcu ve yük trenlerinin hızla hareket edebileceği bir hattın inşası planlanıyor. Bu hat, ulusal demiryolu ağına Arifiye istasyonu üzerinden bağlanacak. İlk etabın tamamlanmasının ardından, hattın Bartın'a kadar uzatılması ve Kocaali'ye bir istasyon eklenmesi hedefleniyor.